Delad psykos?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30800 av Exocet
Delad psykos? skapades av Exocet
Jag ska berätta en historia:
I min psykos ingår att jag ser bilder på mig själv.
En dag i slutet av förra sommaren så såg jag en sådan här bild.
Jag sade inget till psykiatripersonalen, för jag tänkte att de vet ju om mina problem, de brukar inte bry sig om det.
Men dagen efter ringde min kontaktperson/sjuksköterska och sade att hon kände på sig att jag mådde dåligt, och ville prata lite.
Det fick mig att fundera på om det finns flera som delar samma upllevelser som mig, men ändå inte har någon psykosdiagnos.
Det finns ju inget sett hon kunde vetat, hon kan ju knappast läsa mina tankar. Dessutom brukar det inte märkas så mycket på mig.
Spooky...
Är det någon som har någon förklaring på detta märkliga fenomen?
Mer
18 år 3 månader sedan #30802 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Delad psykos?
Hej Fredric,
Mitt svar är att din kontaktperson har en väl utvecklad intuition. Hon är uppkopplad på kollektiva undermedvetna och fångade helt enkelt upp signaler från ditt undermedvetna. Min psykiater skulle nog ge en annan förklaring: "Det var bara en ren tillfällighet". Tja, det är upp till dig att tro på den ena eller den andra tesen. :-)
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30808 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Delad psykos?
Antagligen är det hela lite tillfälligheter, men det är ju just sådana här saker som kan få en att gå djupare in i sin psykos. Jag tycker att det var starkt av mig att jag vände det till något positivt, det vill säga att det gjorde att jag kunde släppa det hela och koncentrera mig på mitt jobb istället.