Synkronicitet

Mer
18 år 2 månader sedan #31931 av Trolla
Synkronicitet skapades av Trolla
Min verklighet är skum. Jämt hör jag hur de pular i telefonerna, bl a för att byta band i sin avlyssningsapparat tror jag. "Dom", det är dom som kreerat mig, alltså inte mina föräldrar. Den som skapat min hjärna utsätter mig för metafysiska experiment. Jag är övertygad om det.

Mitt ID-kort var borta i två år. Jag skaffade inget nytt. Men sen fick jag för mig att göra det, gick till kassaservice och fixade det. Dagen efter dimper mitt gamla ID-kort ner i brevlådan.

När jag var på psyk ändrade tändaren färg från lila till klarrött.

Jag kunde se att alla såg ut som jag ser ut, utseendemässigt - de hade mina drag. Det var som om jag var "alla". Läskigt var det. Jag hade ett sidenhalsband med pärlor som jag fått av en kompis. Hon köpte ett grönt till sig och ett ljusblått till mig. När jag kom till psyket hade mitt ljusblåa halsband ändrat färg till grönt.

Lukthallisarna är värst. Lukten av blod, lik, förruttnelse. Usch! Bah!
En patient på psyket hade sagt åt en annan person att hon var sugen på att lyssna på John Lennon. Jag visste inte om det, men kom tillbaks från permisen med ett Lennonband.

Jag tror på synkronicitet. Reinkarnation. Kopplingar. Skumt är det. Psykosen är en form av verklighet. Men man får vara glad att man slipper den, de dagar det är bra.
Mer
18 år 2 månader sedan #32303 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Synkronicitet
Tack för din berättelse. Väldigt intressant. Antipsykotika kan hjälpa mot en del vanföreställningar, men inte hos alla. Det finns psykologiska behandlingar som kognitiv beteendeterapi som är särskilt bra mot vanföreställningar. Det kan också vara bra att vara kritisk och ifrågasättande till sina egna nojor för de kan minska och t.o.m försvinna helt ibland då. Hoppas att det kommer att bli bättre för dig.
Mer
18 år 2 månader sedan #32443 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Synkronicitet
Jag känner igen känslan av det övernaturliga från mina psykosperioder... det är jobbigt med sådana upplevelser... men också berikande....