Alla stirrar på mig!

Mer
9 år 11 månader sedan #668519 av LonleyMedusa
Jag har problem med paranoida tankar såsom att jag tror mig vara förföljd, rädd att bli överfallen och att mat är förgiftad för att ta några exempel. En annan sak som har pågått sedan tonåren, och som är betydligt jobbigare när jag har mina låga perioder (har bipolär sjukdom) och att jag både känner och ser i ögonvrån att alla människor stirrar, vänder på huvudet och pekar åt mig. Detta sker överallt när jag är ute. På bussen, i affären och på stan.

Detta är sjukt jobbigt och jag tog upp detta med min sambo idag, som förstås känner till mina problem, och han sa att det lät som jag hade hallucinationer, då jag [u:3m5qslic]ser[/u:3m5qslic] att andra stirrar och vrider på huvudet.

Någon som känner igen sig?
Mer
9 år 11 månader sedan #668521 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Alla stirrar på mig!
Ja, jag känner igen mig i Dig i det. Du kanske har som jag att man kan känna fara för sitt liv mer eller mindre hela tiden. Har du - LonleyMedusa - råkat ut för hemska/svåra saker i ditt liv?

Jag tror/vet att jag har liknande problem så som du har på grund av detta (en stor bov i dramat) när det gäller mitt fall, se SVT sidan 115 Text TV:

"

Jag vill inte gå in på alla detaljer men… jag spelade boll. Jag och en äldre man (som är död idag) passade till varandra. Sedan passade han bollen ut längs motorvägen. Och bollen hamnade mitt på motorvägen. Jag sprang efter bollen och blev påkörd utav en lastbil men inte i full fart för lastbilen hann bromsa men jag blev ändå träffad. Sedan kom ju ambulansen och allt det där.

Här på den här vägen blev jag påkörd när jag var 5 år gammal:



Jag ser (Google Maps) att dom har satt upp staket vid motorvägen som inte fanns då på den tiden:



Stämmer bra på mig (är stressad än idag - psykiskt):


Det går inte att ändra på det som redan hänt... .


Nä, men beteende består än idag att jag känner mig direkt hotat till livet av människor och särskilt psykiatrin. En gammal skada som alltid kommer att bestå - kroniskt! Jag har ju sagt att jag föredrar att leva isolerat eftersom jag kan vara som en tickande bomb när jag vistas bland människor."

"Utomjordingen"
Mer
9 år 11 månader sedan #668529 av LonleyMedusa
Svar från LonleyMedusa i ämnet Alla stirrar på mig!
Ja jag var faktiskt med om en trafikolycka när jag var 12 år. Så passande...

Har även haft en tuff uppväxt med en dysfunktionell familj, mobbning och utanförskap, både i skolan och i hemmet.
Mer
9 år 11 månader sedan #668535 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Alla stirrar på mig!
Respekt för Dig, LonleyMedusa - vet hur känsliga man kan vara:



Vet inte så mycket om Dig - vet inte? Skulle du vilja specificera lite mer vem du är? Du gör som du vill!

Mer
9 år 11 månader sedan #668537 av LonleyMedusa
Svar från LonleyMedusa i ämnet Alla stirrar på mig!
Vad vill du veta? :)

Är en kvinna som börjar närma sig 30 år. Är en rätt ensam människa. Kommer från en medelstor stad i Sverige. Har ett jobb som jag vantrivs med och en sambo som jag älskar.
Gillar att skriva och läsa böcker.
Mer
9 år 11 månader sedan #668545 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Alla stirrar på mig!
Tack för ditt svar – uppskattar det! Du kan väl vara här på Viska då och då och skriva lite här då och då eller ofta. Hade gärna velat lära känna Dig ännu mer. :D