Hallisar?

Mer
18 år 2 månader sedan #32943 av Interlude
Hallisar? skapades av Interlude
Jag är nästan jämt panikslagen nuförtiden. Ångestattacekrna är fler, dock inte lika starka. Men kommer regelbundet, jag ser skuggor i ögonvrån hela tiden. Under två tillfällen har jag även sett skuggor av hundar( jag är livrädd för hundar). Så jag har varit tvungen att ta genvägar, men så ser jag skuggan igen. Men det är mest av baksidan och på sidan av ögat dom sitter.
Är det hallicination eller normalt? Jag känner också rädsla för att det hela tiden känns som om nåt/nån är bakom mig och ska ta mig. Det är egentligen mer som en ond energi än en fysisk person. Är det hallicintaion?
och vad är skillnaden mellan hallis och vanförställning?
Mer
18 år 2 månader sedan #32979 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hallisar?
Jag har också sett bilder och skuggor under perioder då jag mått sämre... skuggor som rör på sig i mönstret på tapeterna... i mörkret utomhus... i rummet hemma... det kan se ut som en person eller ett djur, eller bara ett flyktigt ljussken... det kan vara mycket skrämmande...

Ofta har jag haft paranoia samtidigt och känslan av att folk vill mig illa... eller att det kommit från en övernaturlig närvaro... så jag tror att upplevelserna räknas som hallucinationer...