inlåsta tankar

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33161 av
inlåsta tankar skapades av
jag hade en dröm i höstas, den gick ut på att jag dog, men att jag inte försvann. jag fanns kvar som tankar. jag kunde se mig själv död men mina tankar fanns fortfarande kvar inlåsta i en "bubbla" ovanför marken. bubblan var som mina tankar, jag kunde se bubblan. och alla känslor och tankar fanns där, men det gick inte att göra sig hörd eller förstådd. ingen kunde ju se "mig/bubblan". det var en så otrolig panikdröm.tankarna i bubblan kunde ju aldrig dö eller förintas, vilket jag i drömmen visste om. fick för mig att det kanske är så när man dör, att all materia försvinner men energin/själen blir kvar. usch det var hemskt.
någon som har varit med om något liknade
Mer
18 år 2 månader sedan #33166 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet inlåsta tankar
Låter otäckt... nej jag har inte drömt något likande... däremot att det finns andra världar där man kanske lever i andra liv...

Ingen vet ju vad som händer efter döden... om det finns ett liv efter detta och hur det i så fall ser ut... men många relioner tror på ett liv efter detta... ett paradis... eller att man blir reinkarnerad...

Jag tror att vi är här för att lära oss något och för att ge något till andra... svårigheterna vi möter tror jag är viktiga för vår andliga utveckling... och för livet efter detta...

Det här sättet att tänka ger mig lugn och ro...
Mer
18 år 2 månader sedan #33171 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet inlåsta tankar
När jag lämnade blodprov senast så tuppade jag av..... Då upplevde jag något likvärdigt...
Jag minns att jag mindes mina tankar. Vart är jag? Är jag död?
O jag minns hur mina tankar ekade som om jag var inuti något.... paniken bara växte o växte medan jag kände hur min kropp kämpade o slog emot golvet.... Asobehagligt....
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35320 av
Svar från i ämnet inlåsta tankar

Gäst skrev: jag hade en dröm i höstas, den gick ut på att jag dog, men att jag inte försvann. jag fanns kvar som tankar. jag kunde se mig själv död men mina tankar fanns fortfarande kvar inlåsta i en "bubbla" ovanför marken. bubblan var som mina tankar, jag kunde se bubblan. och alla känslor och tankar fanns där, men det gick inte att göra sig hörd eller förstådd. ingen kunde ju se "mig/bubblan". det var en så otrolig panikdröm.tankarna i bubblan kunde ju aldrig dö eller förintas, vilket jag i drömmen visste om. fick för mig att det kanske är så när man dör, att all materia försvinner men energin/själen blir kvar. usch det var hemskt.
någon som har varit med om något liknade


Asså vad som händer efter döden kan ingen rikgit svara på hur länge än vi människor har funnits på jorden..men alla vi tror juh på nånting....och för den delen me dn dröm så är de ingenting hänga för,alla vi har haft liknande drömmar och mer lr mindre....och drömmarna utgår ifrån ens egna fantasier och bänga tankar o så..jag har till exempel vetat jag är en dröm och hoppad om kring och hittat på ....Asså livet är ett stort mysterium och de slutar aldrig..