ansikten

  • visan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33529 av visan
ansikten skapades av visan
Jag är inte psykotisk eller har schizofreni men jag har scizoid personlighetsstörning och svår depression. Min depression har bara blivit svårare de senaste veckorna. Någon nytt är att jag ser ansikten lite varstans. Kan vara en fläck på tapeten eller en planka..vad som helst. Jag tycker det är obehagligt och undrar om någon mer har besvär av detta?
Mer
18 år 2 månader sedan #33531 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet ansikten
När jag mådde dåligt såg jag ansikten i skuggor och tapetmönster.... och ansiktena på människor på stan förändrades för ett ögonblick och kom att likna folk jag känner...
Mer
18 år 2 månader sedan #33538 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ansikten
Det finns psykotiska depressioner, där man drabbas av kortvariga psykoser under en långvarig depression. Svårt att säga om du har det Visan, men jag tror inte det om du bara har detta symptom. Om det förvärras och blir mer psykotiskt så kan det vara det.
  • minjan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35457 av minjan
Svar från minjan i ämnet ansikten
Hej!!

Jag kan se just ansikten.
I julas när jag var inlagd på psyk så såg jag ansikten i tapeten när jag samt på väggarna i rökrummet.

Det var en skötare som försökte prata m mig, men jag kunde inte fokusera på henne alls, visste intelektuellt att ansikterna inte fanns, vilket skötaren fick mig att gå med på, men jag kunde ändå inte släppa dem.

Sen får jag lätt hallucinationer när jag är trött. Kan se ansikten och även höra röster, men det brukar gå över rätt så snabbt.

JAg har typ minipsykoser, vilket jag tror är rätt så vanligt vid borderline, som jag har. (skulle gissa att jag även har paranoid PS, lr Paranoida vanföreställningar) Har precis börjat m zyprexa, hoppas att den kan lugna ner min hjärna lite.