Konstiga "attacker"

Mer
18 år 1 månad sedan #35182 av Angel
Hej
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med det här, för jag har ingen aning om vad det är...
Ibland, oftast på kvällen men ibland på dagen också så får jag som "attacker" eller så. Det börjar alltid likadant med att jag får svart att andas och tillslut kan jag knappt andas alls. Just i det tillståndet börjar jag se saker.. som synhallisar eller nåt i den stilen. Flera gånger har det varit fladdermöss som fyllt mitt rum men också människor som kommit mot mig med knivar etc. Senaste gången så var jag hos en vän och han berättar att jag vi pratade, vilket jag inte alls har något minne av..
[i:13wmw2ta]Jag: Hon vill döda dem.
Han: Vem vill döda vem?
Jag: Flickan, hon med de svarta ögonen.
Han: Vem ska hon döda?
Jag: Alla i bageriet, speciellt han i kassan.
Han: Jaha, varför det?
Jag: För de inte förstår. [/i:13wmw2ta]
Sen hade jag tydligen "vaknat" och jag kom knappt ihåg någonting alls, förutom att jag hade svårta att andas. Men andra gånger har jag kommit ihåg mer men aldrig att jag har pratat eller så.

Kram /angel
Mer
18 år 1 månad sedan #35184 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Konstiga "attacker"
Låter som någon form av trance tillstånd, som en slags dagdrömmar. Det finns de som är narkoleptiker (kan somna när som helst och var som helst). Kanske det är ångest som släpper?
Mer
18 år 1 månad sedan #35205 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konstiga "attacker"
Jag har aldrig hört talas om något liknande. Attackerna kanske kan vara något panikångestliknande, men jag har inte läst om panikångest kopplat till hallucinationer. Har du diskuterat ditt problem med någon i vården och vad tyckte de om det?
Mer
18 år 1 månad sedan #35211 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Konstiga "attacker"
låter som panikångestliknande attacker. det där med minnesluckor känner jag igen.
Mer
18 år 1 månad sedan #35230 av Angel
Svar från Angel i ämnet Konstiga "attacker"
Amanita: Jag tror jag har sett ett program om narkoleptiker, men brukar inte de gå omkring också? För det har jag aldrig gjort. Bara varit på samma ställe hela tiden.

Admin1: Nja, jag har pratat lite om det men de säger bara att många ungdomar har overklighetskänslor och så. Sen har de inte hört av sig på ett halvår även om jag ringt dit.

Interlude: Men panikångest, är det inte så att man är rädd/tror att man ska dö? För det känner jag inte riktigt igen. Bara att jag får svårt att andas men inte att jag skulle dö eller så. Är mer rädd för det jag ser än själva andningen.
Mer
18 år 1 månad sedan #35234 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Konstiga "attacker"
jag har panikångest men jag känner/tror inte jag ska dö. iaf inte fysiskt. utom själsligt