Konstiga "attacker"

  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35318 av
Svar från i ämnet Konstiga "attacker"

Angel skrev: Amanita: Jag tror jag har sett ett program om narkoleptiker, men brukar inte de gå omkring också? För det har jag aldrig gjort. Bara varit på samma ställe hela tiden.

Admin1: Nja, jag har pratat lite om det men de säger bara att många ungdomar har overklighetskänslor och så. Sen har de inte hört av sig på ett halvår även om jag ringt dit.

Interlude: Men panikångest, är det inte så att man är rädd/tror att man ska dö? För det känner jag inte riktigt igen. Bara att jag får svårt att andas men inte att jag skulle dö eller så. Är mer rädd för det jag ser än själva andningen.


Hehe jag försår precis vad du menar..men saken är denna att jag hade panikångest men jag va inte rädd för att dö lr så. Själva syptomen är juh att man andas häftigt och får hjärtklappningar sist men inte minst overklighets känslor...Asså du kan lura hjärnan men du kan inte lura kroppen (försvarmekanism)...de viktigaste e att du vet vad du har.
Mer
18 år 1 månad sedan #35326 av Saari
Svar från Saari i ämnet Konstiga "attacker"
Jag tycker att det låter som dissociation, något som förekommer i olika grad hos alla människor, men detta exempel låter som rätt grav dissociation. Vad jag har hört så kan det förekomma när man lider av borderline och speciellt när man har multipla personligheter. Men jag är inte riktigt säker i vad jag säger, så sök på dissociation på google!
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35328 av
Svar från i ämnet Konstiga "attacker"
Va fan gör man om man lider av dissociation? Piller?
Mer
18 år 1 månad sedan #35670 av Angel
Svar från Angel i ämnet Konstiga "attacker"
Interlude Saari och Gäster :) tack så mycket för svaren, nu förstår jag bättre!

Det är så att just nu håller några läkare på att "testa" mig för att sedan kunna sätta en lätt diagnos på mig. Eftersom jag är så ung ville de inte ge mig diagnosen Borderline men de sa att det nog lutade ditåt. Så det kan nog absolut stämma det som ni säger. :skifta

Kram /Angel