Alla glor !!!

  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35484 av lotta
Svar från lotta i ämnet Alla glor !!!
Jag har stått på 5mg zyprexa i snart två år och paranojan har blivit värre en tid nu när jag hamnade i en depression.

Jag hoppas att KBT skall kunna hjälpa mig. Det är handikappande att känna så här, vill snart inte gå utanför dörren. Nozinan pratar folk här ute varmt om, kanske kan det funka.
Mer
18 år 1 månad sedan #35486 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Alla glor !!!
Jag gick också med mycket paranoia ett tag och gör fortfarande lite. Det kan var fobiskt också eftersom man vid social fobi inte vill dra på sig uppmärksamhet eller bli granskad. Depression kan ge lätt misstänksamhet som inte är psykotisk. Min läkare sa en gång att alla människor som är känsliga har fobiska eller paranoida drag. Vid ångest så förstärks paranoian ofta och även fobin. Känner du att Zyprexa hjälper dåligt du kanske skulle testa Risperdal eller Seroquel.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35489 av lotta
Svar från lotta i ämnet Alla glor !!!
Kan inte en höjning av zyprexan vara ett alternativ ???
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35492 av
Svar från i ämnet Alla glor !!!
Din läkare vet bäst. Eller åtmindtonde bättre än oss. Men efter två år utan förädring så är ett byte av medecin säkert bäst, abilify är ju den nyaste mirakel medecinen så fråga din läkare.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35496 av lotta
Svar från lotta i ämnet Alla glor !!!
I bland tror jag att Ni här ute vet bättre men jag skall ta upp ett samtal om byte av medicin med min läkare
  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35498 av Erase
Svar från Erase i ämnet Alla glor !!!
Ibland tror jag att folk glor på mig, och ibland går det så långt att jag mår as-dåligt, då isolerar jag mig i min lägenhet och vill inte träffa nån- ibland får jag ligga i min säng i upp emot 6 timmar och vänta tills dessa extremt jobbiga pinsamhetskänslor går över- detta med paranoia är det värsta känslor som jag har upplevt. Jag vet ju att ingen tittar på mig men ändå så mår jag jättedåligt.