Personlighetsklyvning/DID

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #809337 av
hej. jag har en fråga. om man misstänker att man har did vad gör man då för att få dom andra att komma fram så man kommer ihåg vad den andra sysslar med ??jag tror eller är nästan säker på att jag lider av personlighetsklyvning. men jag har alldrig lyckats hitta riktiga bevis för det.. så fort jag kommer på något eller tycker mig hitta bevis för det så säger bara alla att jag har vanföreställningar och att de bara är i mitt huvud det spelar.. när jag var inlagd på ett ställe förut så tyckte jag att jag hade bevis för det. men då sa läkarna bara att det är jag som har paranoida vanföreställningar...

jag skulle kunna fråga farmor och farfar om dom fått nå konstiga telefon samtal för dom sa en sak förra sommaren som dom bara kan ha vetat om jag sakt det till dom.. :!: :väggen
Mer
8 år 2 månader sedan #809341 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet personlighetsklyvning/DID
Det finns ju ingen anledning för psykiatrin att ljuga om det. Frontallobsepelepsi kan ge minnesluckor..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 2 månader sedan #809367 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Personlighetsklyvning/DID
Det är ovanligt med DID hos män 90 % är kvinnor, som utsatts för trauman. Det du kanske kan ha är dissociativa symptom, där man liksom kan vara avskiljd från sig själv eller också kan man ha problem med en avgränsad kropp.

Här finns ett screeningtest för DID:

[url:x1gkyeid]http://www.pcsearle.com/screening/screen_des.html[/url:x1gkyeid]
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #809371 av
Svar från i ämnet Personlighetsklyvning/DID
jo jag vet att det är ovanligt.. tror jag gjort det där testet förut
Mer
8 år 2 månader sedan #809376 av Geta
Svar från Geta i ämnet Personlighetsklyvning/DID
Kan det inte vara hallucinationer i form av röster som din farmor och farfar sa.
Då kan det finnas en förklaring, varför de sa något som endast du vet. Så fungerar
mina röster.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #809382 av
Svar från i ämnet Personlighetsklyvning/DID
dom frågade mig vem det är så sa dom ett namn som flera kallat mig bla när jag varit inlaggd, flera gånger frågade farmor.. men jag vart så nervös när dom sa det att jag pratade bort det.. men i efterhand så ångrar jag att jag inte frågade dom vad dom visste