Personlighetsklyvning/DID

Mer
8 år 2 månader sedan #809993 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Personlighetsklyvning/DID
Du kanske skulle beskriva dina symptom där i forumet och höra vad de säger.
Mer
8 år 2 månader sedan #810541 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Personlighetsklyvning/DID

Drummer skrev: Did är identitets upplösning! Ofta människor som i grunden inte vet säkert vad som är rätt för dom! Många missuppfattar Schizofreni att det är en dubbelnatur men det är det inte! Did är en personlighetsstörning och många av dessa visar också tecken på annan störning som brist på empati för deras offer och har inga ångerkänslor utan pratar sig ur situationen som dom vore oskyldiga!

Personlighetsopplysning forekommer også ved aktive psykoser.
Mer
8 år 2 månader sedan #811004 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Personlighetsklyvning/DID
Min nye, meget samvittighetsfulle fastlege mener min psykiater tar feil angående mine stemningslidelser. Det dreier seg om som personlighetsforstyrrelse mener han.
Mer
8 år 2 månader sedan #811041 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Personlighetsklyvning/DID
Det finns ju depressionstest som du kan göra, men det kan ju vara negativa symptom också för de kan likna depression. Men depressionstestet på sajten kan skilja mellan depression och negativa symptom.

[url:3qxqup7b]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/har-jag-depression[/url:3qxqup7b]
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #812463 av
Svar från i ämnet Personlighetsklyvning/DID

Admin1 skrev: Det är ovanligt med DID hos män 90 % är kvinnor, som utsatts för trauman. Det du kanske kan ha är dissociativa symptom, där man liksom kan vara avskiljd från sig själv eller också kan man ha problem med en avgränsad kropp.

Här finns ett screeningtest för DID:

www.pcsearle.com/screening/screen_des.html


nu har jag läst lite om dissociativa symptom.. finns det något test en läkare/psykolog kan göra där man ser om man har dissociativa symptom????

som det är nu så säger jag till varge gång jag träffar läkaren och psykologen att jag tycker att jag är kluven och gör saker jag inte kommer ihåg.. men dom vägrar att tro mig dom säger bara att jag har vanförestälningar och att jag är välldigt envis som jämt tar upp det.. enligt dom så har jag inga dissociativa problem alls, det är bara inbillning :neutral:
Mer
8 år 1 månad sedan #812476 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Personlighetsklyvning/DID
Autistiske trekk i alminnelighet og tendenser til personlighetsoppløsning ved schizofreni kan vise seg på lengre sikt, og er trolig klinisk underrapportert, hevdet min psykiater en gang.