tror jag börjar bli knäpp... eller frisk...eller nåt

Mer
18 år 2 veckor sedan #38104 av lobo_angel
jag har en röst i mitt huvud. ibland kan hon skrika flera dagar så jag inte kan sova eller nåt. men ibland känns det som hon e den enda som lyssnar på mig å förstår. Hon kan skoja med mig ibland och få mig att skratta. men nu har hon varit borta i flera dagar och konstigt nog börjar jag sakna henne. kan man få henne att komma tillbaka tilll mig? hur isåfal? eller är det bra att hon är borta? *förvirrad*
Mer
18 år 2 veckor sedan #38106 av AmandaS
Hej Lobo-angel,
Jag kan också sakna upplevelser jag hade när jag var sjuk. Då talade andevärlden till mig och gav mig vägledning, nu är det liksom bara tyst och det känns otryggt men samtidigt skönt, det är en dubbel känsla. Jag vet egentligen inte om det jag upplever nu är den sanna verkligheten eller om det var det som jag upplevde under psykosen som var sanningen. Vad är det som gör att din röst har försvunnit tror du? Har du börjat ta någon ny medicin tillexempel?
Mer
18 år 2 veckor sedan #38188 av lobo_angel
har opererat mig å har massa smärtlindring bla tradolan. kan detta påverka?
Mer
18 år 2 veckor sedan #38209 av Undrande
Men det är väl bra att hon är borta?
Eller?
Jag tror det är som en liten plupp man har, så pillar man på den, o håller på, oroar sig, sen tar man bort den och då saknar man liksom ens lilla plupp som man kunde pilla på..
Men egentligen e det nog skönt att den e borta?
Jag tror nog du "frisknar till" nu.

Tur, jag var riktigt rolig för dig för nån vecka sen där.

Tradolanet har ju möjlign en del i det hela, det hämmar serotenin och noradrenaalin och softar ner.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38224 av Admin1
Tradolan kan enligt FASS framkalla hallucinationer, men det är inte så vanligt utan drabbar 1/1000-1/10000. Det är möjligt att Tradolanet kanske framkallar dina besvär.