synhallis?

Mer
19 år 8 månader sedan #2856 av Moonlight
synhallis? skapades av Moonlight
Ibland när jag är trött och tittar på folk, så ser dom läskiga ut. Alltså ansiktet blir inte konstigt men stämningen känns kuslig och det går inte beskriva, man tittar och tittar och det känns som att man drömmer.
Vad kallas det här?.
Mer
19 år 8 månader sedan #2864 av Räven
Svar från Räven i ämnet synhallis?
Hej Moonlight.

Jag råkar ofta ut för det du beskriver.....känns precis som om man drömmer.
Tror man kallar det för overklighets känsla.....så kändes det för mig....pratade med en kille i byn och helt plötsligt började allt kännas konstigt och jag visste inte om jag drömde eller vad som hände...bara stod där som ett fån och ville hem så snabbt som möjligt.
Kände ett starkt obehag i kroppen och trodde jag höll på att bli galen men det försvann när jag slutade titta på honom och försökte tänka på nåt annat samtidigt som jag tog upp en cigarett att röka på.


MVH Räven
Mer
19 år 8 månader sedan #2978 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet synhallis?
Skönt att veta att man inte är ensam...
Jag kan ibland känna som om jag befinner mig i någon otäck film...overklighetskänsla var ett väldigt bra ord! Har innan jag började medicinera upplevt att jag sett saker i ögonvrån, t.ex. djävulen, men då jag vände mig om fanns ingenting där. Vet inte om det räknas som synhallisar eller vad...
Mer
19 år 8 månader sedan #3345 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet synhallis?
Ja, jag tycker inte det är direkt hallucinationer men ändå någon overklighetskänsla och nånting, men inte fullt ut hallucination.
  • Adde
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16215 av Adde
Svar från Adde i ämnet synhallis?
overklighetskänslor beror väl på tillfällig syrebrist i hjärnan? Jag antar att ni upplever att ni blir lite yra samtidigt?
Mer
18 år 10 månader sedan #16217 av Geta
Svar från Geta i ämnet synhallis?
Schizofreni eller hallucinationer har vad jag
vet, inte med syrebrist i hjärnan att göra.
Såvida man inte fått det vid födseln.