Röster är hemligt?

Mer
7 år 1 månad sedan #912835 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster är hemligt?
Varför tycker du det, notwoodstock?
Mer
7 år 1 månad sedan #912846 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Röster är hemligt?
Jag tror som kristen att jag påverkas i vilja och gärning, av Gud. Och jag känner starkt att inte berätta vad inre rösterna säger.

Redogörelse för sådant i allmänhet ger jag ibland.

T.ex så är en stor bit av rösterna mina tankegångar som någonting sätter ord på som hörs. Men en del av detta är oväntade saker som sägs. Plus att en del kommer utifrån - nära utanför huset eller från långt bort. Känns som individer som jag känner igen, många.

Och totalfunktionen kan många gånger vara att lokalisera tankesynder m.m. Om jag tänkt osjysst om någon, eller helt fel, så kan jag då bli påmind efteråt, så att jag kan backa från det tänkta eller sagda.

Intelligensnivån på saker kan ibland vara förbluffande.
Mer
7 år 1 månad sedan #912857 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Röster är hemligt?
Tack allihopa :)
Mer
7 år 1 månad sedan #912922 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster är hemligt?
M.a.o Sila snacket....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #913783 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Röster är hemligt?
I början när jag blev medlem här så vågade jag inte riktigt berätta om min komet och om vad utomjordingar hade sagt på telepatiskt väg till mig. För jag hörde en röst som sa: -"Din komet kommer om du lever eller inte!". - "Din komet kommer inte om du lever eller inte!". - "Din komet kommer år XXXX och hamna XXXXXXXX!". Men började också i samma veva dricka folköl för att stå ut och för att det var för stort för mig så jag till slut också vågade öppna mig här på Viska om vad mina röster hade sagt till mig som också gav mig vanföreställningar, ångest och djupa depressioner.

Jag vände mig till Viska istället för en präst för att öppna mig! Kände att jag inte kunde ha det för mig själv för att hantera det själv så därför.
Mer
7 år 1 månad sedan #913797 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster är hemligt?
Ja, fördelen här är att man kan berätta saker, som man inte kan säga åt andra. Sedan blir man inte heller dömd som man lätt kan bli av andra. Här har nästan alla haft psykos och vet vad det är.