Vilka hallucinationer är vanligast?

Mer
7 år 1 vecka sedan #923691 av notwoodstock
Gud skämtade med mig för 10-15 år sedan. När jag läste Bibeln, så förutom Bibeltexten så kunde det vara någon annan smart text som "svävade" ovanför Bibelsidan. Precis ovanför!
Mer
7 år 1 vecka sedan #923693 av Geta
Admin1 påstår att mina hörselhallucinationer är illusioner.
Mer
7 år 1 vecka sedan #923794 av Admin1
Hörselhallucinationer hos 75 %:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Synhallucinationer hos 25-30 %:
www.viska.se/sjalvhjalp/6019-att-motverka-synhallucinationer
Lukt- och smak hos 30%:
www.viska.se/sjalvhjalp/5708-kanna-obehagliga-dofter
Känselhallucinationer hos 20 %.
www.viska.se/sjalvhjalp/5705-kanner-saker-pa-huden

Hallucinationer är när man inte får några sinnesintryck t.ex när det är tyst vid läggdags. Om någon säger något och det feltolkas till något helt annat då är det en illusion dvs feltolkade sinnesintryck.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1056180 av Utomjordingen
300


Jag tycker som sagt, syn- och känselhallucinationer är värst - det är min egen erfarenhet!

Känselhallucinationer är inte bara psyket utan det känns över hela kroppen dom gångerna jag har haft så. Det är som om en massa strålar träffar min kropp och gör massa hål i min kropp/själ.

Sen har jag ärr på magen när jag var med om trafikolycka när jag var 5 år gammal så jag ser det som om det är emotionell läckage. Sen har jag flera små ärr som jag har på kroppen som jag har fått på grund av misshandel och olyckor.

Så här som på bilden har jag upplevt känselhallucinationer:

300


Vad ville säga med detta? Jo, som det står i rubriken så håller jag absolut med om att schizofreni drabbar hela kroppen.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1056520 av Utomjordingen
Sen har jag upplevt som om det kom strålar från ögonen:

300


300


Jag tycker som sagt, syn- och känselhallucinationer är värst - det är min egen erfarenhet!

Känselhallucinationer är inte bara psyket utan det känns över hela kroppen dom gångerna jag har haft så. Det är som om en massa strålar träffar min kropp och gör massa hål i min kropp/själ.

Sen har jag ärr på magen när jag var med om trafikolycka när jag var 5 år gammal så jag ser det som om det är emotionell läckage. Sen har jag flera små ärr som jag har på kroppen som jag har fått på grund av misshandel och olyckor.

Så här som på bilden har jag upplevt känselhallucinationer:

300


Vad ville säga med detta? Jo, som det står i rubriken så håller jag absolut med om att schizofreni drabbar hela kroppen.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056521 av Utomjordingen