"intrusive thoughts"

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #968536 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet ;intrusive thoughts"

https://touchstonecounselling.files.wordpress.com/2016/09/freedom-from-intrusive-thoughts-emdr-therapy-vernon-bc.jpg?w=920&h=383&crop=1

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 7 månader sedan #968547 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet ;intrusive thoughts"
Jag känner det som att jag är någon slags mottagare för somliga tankar. Att de tänker in tankarna i mig och att jag ska göra det som tänka in i mig. Andra människor är sändare och jag kan oxå vara sändare. Men det är bara när jag är sjuk.
Mer
6 år 7 månader sedan #968581 av Nissegossen
Vet inte om detta kan vara något för dig? Du måste prata om det, helst med en psykolog som är inom vården, begär remiss, detta kommer antagligen en psykolog säga, du får tänka vad som helst men du får inte säga vad som helst eller göra det.
Några länkar på vägen?!!!
www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Halsa/Stress/Mindfulness/
[url:2z363x8n]http://www.google.se/search?q=mindfulness&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiGsvC9jZDWAhVCLFAKHRfWBSsQvwUIJCgA&biw=1920&bih=897[/url:2z363x8n]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #968642 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ;intrusive thoughts"
Du kanske skulle testa ett SSRI-antidepressiva som kan minska positiva symptom något. SSRI minskar också dödligheten med 40 %.
Mer
6 år 7 månader sedan #969130 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet ;intrusive thoughts"
blir man zombie av ssri?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #969136 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet ;intrusive thoughts"


Lyssnar på Pretenders, blir inte så jättevärst imponerad av deras musik. Men jag önskar livserfarenheter vore min bakgrundsmusik, så jag kunde lirka in mig lite bekvämare in i andras liv? Nu är jag en riktig outsider!

Vars är världen på väg?