"intrusive thoughts"

Mer
6 år 8 månader sedan #964467 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ;intrusive thoughts"
Med tankepåsättning menar du att dina tankar är egentligen andras dvs tankeinsättning. Motsatsen finns också tankeutdragning.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 8 månader sedan #964531 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet ;intrusive thoughts"



Det är ändå inte de här svaren jag behöver, för att kunna mogna bättre som individ i det sociala samspelet.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 7 månader sedan #968515 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet ;intrusive thoughts"
vet att kag nämnt det förut, men jag börjar bli desperat. jag slås mer ofta än sällan av vulgära paranoida tankar, tankarna är som väldigt vivida bilder/scenarion inne i hjärnan. jag försöker slå och ruska bort tankarna men förgäves. jag vet inte om jag kan leva med de här tankarna. kan inte se nån i ögonen. kan inte berätta för nån. tar clozapine, abilify, zyprexa vid behov, sobril, theralen och nozinan. hjälp?
Mer
6 år 7 månader sedan #968520 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet ;intrusive thoughts"
Känner inte igen mig, men tänk på att bara för att tankarna är jobbiga/outhärdliga nu, så behöver det inte vara om ett år. Hjärnan jobbar hela tiden med att förändras och förbättras. Tankarna kan försvinna om hjärnan inte tycker de fyller någon funktion.

Hoppas du har något proffs att prata med. Du behöver nog inte berätta detaljer om vad tankarna handlar om, bara att du har tankar som stör dig. Så vet dom vad man kan göra åt det.

En annan sak kan vara att skriva ner tankarna/scenarierna. Det kan hjälpa att få ut dom på papper. Sedan kan du strimla papprena så ingen behöver läsa det.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #968536 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet ;intrusive thoughts"

https://touchstonecounselling.files.wordpress.com/2016/09/freedom-from-intrusive-thoughts-emdr-therapy-vernon-bc.jpg?w=920&h=383&crop=1

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 7 månader sedan #968547 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet ;intrusive thoughts"
Jag känner det som att jag är någon slags mottagare för somliga tankar. Att de tänker in tankarna i mig och att jag ska göra det som tänka in i mig. Andra människor är sändare och jag kan oxå vara sändare. Men det är bara när jag är sjuk.