Det var jag som var dom

Mer
6 år 4 månader sedan #997177 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det var jag som var dom
Det är bra att ha distans.
Mer
6 år 4 månader sedan #997311 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det var jag som var dom
Var det dina föräldrar som tog dig till akuten?
Mer
6 år 4 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #997524 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det var jag som var dom
den 14 september fick jag en grov panikattack, jag stod inte ut, tog internetsladd och höll på att kväva mig själv, jag hade tur att det var på eftermiddagen det hände. Pappa råkade se mig, han fick en chock men jag avbröt självmordsförsöket! Problemet var bara att jag tidigare tagit en stor överdos av Zeldox, det kan varit så mycket som 1000 milligram av Zeldox som jag fick i mig - mamma fick reda på det och vi åkte med bilen mot akuten, i bilen tog jag en penna och rispade upp handleden, jag var fortfarande i panikattack och jag trodde att den aldrig skulle gå över och att jag blivit flyttad till helvetet.

När vi kom till sjukhuset hade redan Zeldox hunnit tas upp i kroppen, jag vet inte om jag hade förlängd QTC-tid men jag fick kramper, de gav mig kol att dricka för det ska minska upptag, men det var försent. Panikattacken lade sig för jag somnade och när jag vakna upp var panikattacken inte kvar. Men jag låg i sjukhussängen och höll för öronen! Orkade inte höra några ljud. Sen blev jag intagen på möte, jag bad om att jag ska få Olanzapin, och han sa att det går att ordna, men när jag sedan kom till avdelning fick det bli Haldol istället. Det var synd, men att jag var inne på Olanzapin kan jag länge leva med. Haldol gav ju viktökning. Hade jag fått Olanzapin som var först tänkt hade jag sluppit massa viktökning. Så jäkla synd! Jag ser det som övre makternas fel, för att jag misslyckades med vikten så måste jag kanske få ännu en till psykos...

det var synd att jag inte fick Olanzapin då, men jag kan som sagt länge leva med att jag ändå var inne på det. Överdosen av Zeldox var dock rejäl jag måste ha fått förlängd QTC-tid

Obs! kom ihåg att detta var under år 2016. År 2017 har varit ett psykosfri år!
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 4 månader sedan #997536 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det var jag som var dom
Skönt för dig!
Mer
6 år 4 månader sedan #997558 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det var jag som var dom
det är dock svårt att gå vidare ...
Mer
6 år 4 månader sedan #997683 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det var jag som var dom
Zeldox förlänger bara QTc-tiden när man tar preparatet och inte utan Zeldox.