Röster tillbaka, höja medicin?

Mer
6 år 4 månader sedan #1000416 av Nissegossen
Den tar bort aggressioner och lite längre tid för att motverka psykosen. Är du intresserad av ett annat gammalt medel, så finns ju Trilafon och den går att finjustera med så låg dos att du har kvar några symptom på sjukdomen och röster har tyvärr ledsamt nog fortfarande röster fast på ett sätt som gör att du kan fungera utan att gå in i psykos, på Trilafon injektioner var 14de dag och på den har jag nog den som längst hållit sig borta från inläggning på sajten dvs sedan årsskiftet 1986-87

Om inte psykiatrikern inte vet om det så kan man ta ett blodprov som visar var man står i blodserum på halten där om du ligger inom det fönster i terapeutiska fönstret och där går att se om du ligger där och då verkar medicinen som den ska. ligger man för lågt så behöver man en högre dos ligger det för högt får man biverkningar.

Inom det terapeutiska fönstret är man utan biverkningar och går då inte så lätt in i en psykos.
Men var varse hur en medicin påverkar den enskilda personen går inte att säga, det är individuellt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1000417 av Nissegossen
Du får här prova den medicin som passar dig, och är du inte nöjd pröva en annan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1000650 av Admin1
Risperdal är ett bra preparat. Starkare än Abilify och inte så mycket biverkningar i lägre doser. röster kan också minska av sig själv. Det gäller inte att lyssna efter dem eller bli stressade av dem. Det gäller att se dem som ens egna tankar och att ingen talar till en.
Mer
6 år 4 månader sedan #1000715 av Nissegossen
Sammansatt av många som glappar för livet, det är som att man pratar runt på många ställen och vi får dra slutsatser av det och det produceras tankar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1000789 av Zoro
Jag är rätt nöjd egentligen, det är mest att alla säger att cisordinol är dåligt mer än att jag upplever det...
Mer
6 år 4 månader sedan #1000983 av Admin1
Nackdelen med Cisordinol är att det är gammalt och då gjordes inte lika stora tester, som på dagens antipsykotika. Idag krävs det 1000 personer och förr 50-100.