Blogg om att höra röster

Mer
6 år 3 månader sedan #1019461 av Utomjordingen
Jo, det är olika perioder/faser i mitt liv då jag plågas mer av röster än annars. Idag, plågas jag inte så mycket av att höra röster som förr och jag tar inte åt mig så mycket idag om andra vet om att jag hör röster.
Mer
6 år 3 månader sedan #1019462 av Splice
Svar från Splice i ämnet Blogg om att höra röster
Vad bra! Jag har fortfarande inte "kommiit ut", förutom till mina närmaste familj och vänner. De har alla tagit det förvånansvärt bra.
Mer
6 år 3 månader sedan #1019463 av Utomjordingen
Vad bra att det är så! Det är så känsligt det här med att man kan höra röster - en del kan bli rädda för en för att man hör röster. Det bästa är väl att inte komma ut och säga till hela världen att man hör röster och säger vem man är. Utan, det är nog bättre att man är mer eller mindre anonym!
Mer
6 år 3 månader sedan #1019464 av Splice
Svar från Splice i ämnet Blogg om att höra röster
Det är nog tyvärr så. Önskar att det inte fanns så mycket fördomar och rädslor.
Mer
6 år 3 månader sedan #1019469 av Utomjordingen
Dom som jobbar inom psyke vården tycker jag om för de vet oftast vad det handlar om för de har utbildningar om psykisk sjuka människor så för dom tycker jag att man kan säga som det är.

Sen som sagt, det är bra initiativ utav Dig med blogg om att höra röster!

Tips!

Sen kanske man också kan ha en hemsida där rösthörarna kan berätta/skriva vad rösterna säger.
Mer
6 år 3 månader sedan #1019499 av Splice
Svar från Splice i ämnet Blogg om att höra röster
Ja, det har jag också upplevt. De har aldrig tyckt att det varit konstigt.

Det var en väldigt bra tips! Om jag lyckas hålla igång bloggen ska jag se om man kan fixa något sådant. :D