Blogg om att höra röster

Mer
6 år 2 månader sedan #1018832 av wasp
Svar från wasp i ämnet Blogg om att höra röster
Hej Splice och välkommen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1018864 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blogg om att höra röster
Välkommen! Bra initiativ så jag har lagt till den i Viska:s länksamling.
Mer
6 år 2 månader sedan #1018883 av Splice
Svar från Splice i ämnet Blogg om att höra röster
Nisse, what is this? :D

admin, oooh, tackar :D


Och tack för alla välkomnanden :jubel
Mer
6 år 2 månader sedan #1018884 av Nissegossen
Om du menar det på den länk jag gav dig där är en radioteaterföreställning eftersom den tidigare var en teaterpjäs. Den sattes upp 10 ggr på teater UNO i Göteborg och lokalerna var upptagna så det blev bara 10ggr. Den gick för fulla hus de ggr vi satte upp den och hade 400 besökare i kö när vi stängde ned.

Det var aldrig någon diskussion om att sätta upp den igen. Så föddes iden att göra en radioteater föreställning och vi var 20 medförfattare alla med diagnosen Schizofreni och det är 200 texter som kokades ned till 20, alla som skrev fick inte med sina texter, det var på Allaktivitetshuset Gyllenkroken vid Svingeln i det gamla kvinnofängelset där. (Göteborg)

Vi och personal från Teater UNO fick genom samarbete med Svensk radio ett samarbete tillsammans och sätta ihop den och de av oss som ville stå på scen och uttala våra texter fick vara med själva, jag te x ställde aldrig upp på scen utan mina texter lästes upp av skådespelare från teater UNO

Jag råkade mejla en programledare på Sveriges radio och ge feedback till ett program som hon ledde och jag råkade nämna det att vi var på gång med en radioteaterpjäs. Hon ville intervjua mig och min handledare och vi stod med varsin telefon handledaren och jag och hon spelade in intervjun på sin sändningsdator så jag har även hörts i radion.

Vid tillfället vi var på Sveriges radio för att lyssna (Den färdiga versionen) på den i dåvarande radiohuset(Synvillan) och så fort den var hörd av oss, gick jag fram till teknikern och bad honom om en kopia direkt från inspelningsdatorn och jag kan bara gissa att de kopior jag gjort på den, är nog de ända som finns kvar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1018887 av Nissegossen
Som någon i publiken sade om de som stod på scen om en som var på scen, han måste absolut vara skådespelare, men han var ju inte det utan en snubbe som verkligen tog ut svängarna och således hade vår diagnos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1018889 av Nissegossen
Ja, skivan heter kort och gott röster

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum