Vad gör man åt ljuden som kommer inifrån?

Mer
6 år 2 veckor sedan #1043353 av Vipa
Har upptäckt nu att mina ljud kommer som på beställning inifrån, nonstop. Har provat med självhjälpsguiden men effekten uteblir tyvärr. Är det livslång medicinering som gäller?
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1043381 av Utomjordingen
Jag har haft konstant ljud inne i mitt huvud sen våren 1990 trots psyke mediciner! Så jag vet inte vad som skulle kunna hjälpa? Lugnande tabletter om det blir för stressigt?
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043395 av Admin1
Har du andra psykossymptom än röster?
Gör Återfallstestet för att se om du håller på att få en psykos.
www.viska.se/sjalvtester/aterfallstestet
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043533 av Vipa

Utomjordingen skrev: Jag har haft konstant ljud inne i mitt huvud sen våren 1990 trots psyke mediciner! Så jag vet inte vad som skulle kunna hjälpa? Lugnande tabletter om det blir för stressigt?


Åh fy för fan, hur kommer det sig? Vad har du varit med om??

Lugnande tabletter kanske vore en god idé för jag har en hel del stress i kroppen, har medfödd ångest.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043534 av Vipa

Admin1 skrev: Har du andra psykossymptom än röster?
Gör Återfallstestet för att se om du håller på att få en psykos.
www.viska.se/sjalvtester/aterfallstestet


Gjorde testet nu, svarade ja på alla frågor utom den sista, fick som svar att jag inte verkar ha högrisk för psykos nu. Tack och lov. :)

Jag kan tillägga en sak, jag vet att jag inte är övervakad av Säpo eller liknande. Det är jag fullt medveten om. Anledningen till att jag vänt mig till detta forum är för att det här med röster ändå är något ni vet en hel del om.

Jag har tyvärr haft två psykoser i mitt liv, den första utbröt 2005 men det dröjde till slutet av 2008 innan jag fick medicin. Anledningen till detta är för att om jag minns rätt gick den första över ganska fort, har för mig att redan 2006 var den i stort sett bortblåst. Mitt liv blev klart bätte mot hur det var innan.

Iaf., denna fråga verkar det inte finnas något definitivt svar på, alla säger olika. Om man har haft två psykoser, betyder det att tillståndet är permanent då?
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043552 av Vipa
Fick detta resultat på testet:

Resultat
Resultat : 7 / 8
Procent : 87.50 %