Konstighet

Mer
5 år 4 månader sedan #1115695 av Erik
Konstighet skapades av Erik
Nån annan som har erfarenhet av att göra, säga eller tänka på konstiga saker? Min normala vän reagerar ofta på mig när jag spårar ur med udda plötsliga samtalsämnen :jump Han lär mig "common sense" lol. Tror det är en del av psykossjukdomen, tendensen till konstighet.
Mer
5 år 4 månader sedan #1115701 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Konstighet
Jag brukade få tänka mycket på vad jag sagt och inte sagt förut och jag får fortfarande göra det. En förvirring jag hade var kring intentioner.
Mer
5 år 4 månader sedan #1115721 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Konstighet
En associationskedja spårar ofta ur för mig om jag blir avbruten, blir det lätt en ny kedja, då jag har en tendens att glömma av föregående associationskedja

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1127756 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Konstighet
Jag får olika vanföreställningar, hallucinationer eller tankestörningar. Jag brukar skriva ner dom och berätta till min psykolog. Jag skriver ner dom annars får jag hjärnsläpp. Kan kännas också som att man drömmer när man hallucinerar.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127775 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Konstighet
Jag skriver blogg om dagens filosoferingar och händelser. För övrigt har jag dåligt närminne och glömmer alltid det som hände igår. Kommer inte ihåg på det sättet kommer mer ihåg sammanhang.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127780 av Geta
Svar från Geta i ämnet Konstighet
Jag har skrivit dagbok i många år- små korta anteckningar. Annars skulle dagarna försvinna spårlöst.