Hallucination??

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126085 av Kattis35
Hej jag får ibland bilder framför mig som jag gör men inte gör i verkligheten...typ ...en gång ...spiller kaffe över en annan. Har ej tänkt på vad detta är. Är det en hallunisation?? Någon som har liknande?
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Moderator1. Orsak: justerat stavning i rubrik
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126092 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallunisation??
Vad som helst kan dyka upp i sitt inre, inte minst ljud. Jag har hört min farfars ringklocka på hans dörr, han dog när jag var 9år gammal och har aldrig i verkligheten hört den sedan dess, något år tillbaka hörde jag samma inom mig, det var ett genuint samma ljud.

Samt det är likadant vid synhallucinationer det är likadant där, men också att jag kan ändra på bilderna jag ser, de lyder min blotta vilja. Ser det som pågår för dig är såsom ett fiske. Du, sätt säg åt dem inom dig fiske förbjudet! Fiske? ja, det kan röra sig om att utforska vilka gåvor du har som person. Du spiller kaffe, men kan du inom dig i förlängningen ändra på skeendet så du inte spiller på personen ifråga? Jag kan det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126124 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hallunisation??
Jag kan frammana ljud, bilder, filmer etc av egen vilja. Jag har också tänkt att jag spillt kaffe, tänt eld på klassrum etc. som jag inte upplever som hallucination; därför att jag vet att det inte finns!
Mer
5 år 2 månader sedan #1126355 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hallucination??
En hallucination är när man ser något, som inte finns i verkligheten. Hallucinationer är bara ett problem om man mår dåligt av dem.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Mer
5 år 2 månader sedan #1128071 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Hallucination??
Jag brukar få för mej att jag inte är ensam hemma när jag är det eller att personer står utanför huset och glor. Kan vara för att jag ser det som hallucinationer. Också när nån berättar en historia eller när jag pratar i telefon ser jag hallucinationer. Det tar upp mitt intresse och man blir rädd för sej själv.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128097 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallucination??
I min gamla soffa satt de, jag hade publik i soffan, de satt där ung som gammal en kvinna satt och stickade, jag såg dem de såg mig, men de var inte i denna världen

Jag tänkte, vill de se får de göra det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum