musikhallucinationer och annat..

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53245 av
Svar från i ämnet musikhallucinationer och annat..
okej... ett seriöst svar vore trevligt.. men det kanske är att begära för mkt?

/J
Mer
17 år 5 månader sedan #53258 av Admin1
Jag vet att man undersökt och funnit att äldre personer kan höra musikhallucinationer ibland och jag har inte läst att det skulle vara farligt.

Det är nog mycket värre med röster som kan uppmana en att göra saker som kan vara mindre kloka och dessutom som säkert kan medföra vanföreställningar. Det kan säkert skapa mycket problem för många.
  • gäst2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53273 av gäst2
Svar från gäst2 i ämnet musikhallucinationer och annat..
Min son blir mycket mycket upprörd när han säger att "dom spelar musik i mitt huvud som jag inte vill höra" och vrålar att de ska sluta. Hans reaktion är värre än negativa röster! Han blir arg på mig när jag säger och tycker att "det är väl bara trevligt med musik".
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 5 månader sedan #53278 av Jocke
Det här känner jag igen! Man överreagerar när ngt har slagit i botten! Har en känsla av att det är musik som inträktar på ens egen skapande, att man kan känna sig värdelös i jämförelse?

Men rösterna tar ingen hänsyn till ens egna känslor, däremot kan du som anhörig säga, kom låt oss njuta länge av bra musik och inte bara sekundsnabba toner som avbryts för att ersättas av rösternas förmaningar om att det är förbjudet att lyssna på "andra sidans" musik.

Det är en vild gissning, men jag tror din son behöver en större självkänsla? Jag skriker också, det är en emotionell störning!

Vars är världen på väg?