Är fången hos min far

Mer
5 år 1 månad sedan #1134635 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är fången hos min far

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1134672 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är fången hos min far
Cosmos,
Du är väl 60+ och då borde vanföreställningarna försvunnit tycker jag. Det kan inte vara tvångstankar. Ständigt återkommande tankar som poppar upp. SSRI kan minska tvångstankar. Men det finns andra knep mot tvångstankar.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...och-tvangshandlingar
Mer
5 år 1 månad sedan #1134685 av björk
Svar från björk i ämnet Är fången hos min far
Min far är fången i sin
egen villa med fyra,
Herrar under inneboende.

Undrar hur hen hanterar risk kalkyl. Exakt dä hen är fången.


Trodde jag att jag skulle bli
korsfäst exakt där just
innan BUP.

Sen minns jag Belinda Cartright Heaven Is a place on earth.

Så blev dom sura på rönen för att jag sorterade om hons cd'z

Hon klöste en trummis som gav lämpade över ett VHS om när hen uppträde på Sen kväll med luuk. Han fick ersättning för detta.....
Mer
5 år 1 månad sedan #1134706 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är fången hos min far
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 1 månad sedan #1134715 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Är fången hos min far
Tack Klanggedin och Admin!

Det är helt sant att man måste skaffa sig strategier för att mota dessa plågoandar till tankar/röster. Min pappa är död sedan många år och hans påverkan på mig är därför inte speciellt sannolik. Alternativet, att han skulle påverka mig från graven känns bara för snurrigt. Utan allt handlar om att jag måste ordna min tillvaro så att jag kan omdirigera energin och sluta rusa runt som en skållad råtta. Är otroligt stressad av mina jobb så det kanske är bra att säga ifrån något av dem.

Jag läste länken om tvångstankar och kan känna igen mig då jag även har tvångshandlingar. Har t ex fotsvamp och jag vet att det kan spridas till andra delar av kroppen, vilket det har gjort. Har svamp i munnen, tom i öronen och till och från på händerna. P g a detta tvättar jag aldrig fötterna utan spolar bara av dem med duschen. Strumpor som sitter på fötterna kan jag inte ta i, då blir mina fingrar och händer smittade. Detta är otroligt jobbigt för mig och jag tror det handlar om en väldigt hög stressnivå. När jag mår bra och känner mig avslappnad kommer en röst i huvudet: Du ska ju döden dö. Fy fan vad jobbigt allt detta är.
Mer