Är det här nån sorts skämt? Tycker Google att dom är roliga?

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1219468 av ingrid64marie
Har aldrig utgett mig för att vara intelligent, men man använder sig utav Googles söktjänster, och vad Google sedan använder sin sökinformation om dig får man ta med en nypa salt och om du klickar av plats på din mobil så får du inga mail från Google om var du befunnit dig, för då kan de följa det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219471 av Clean
Jag menade inte synonymt med intelligens eller IQ eller whatever. Om vi låter det här fortsätta var slutar det då?
Mer
4 år 3 månader sedan #1219565 av Vittrad
Det står ju klart och tydligt på första skärmdumpen att du har platshistorik påslagen. Menar du att Google har gått in och slagit på det igen utan ditt godkännande? Obehagligt, none the less.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219566 av zoegas
Jag fick också ett sådant mail. Gillar inte det alls.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 3 månader sedan #1219573 av Richard

Vittrad skrev: Det står ju klart och tydligt på första skärmdumpen att du har platshistorik påslagen. Menar du att Google har gått in och slagit på det igen utan ditt godkännande? Obehagligt, none the less.

Ja, typ nått sånt!

Även om man har slagit av den så registreras man ändå! Klart telefonen skickar ut en signal o det noteras var man befinner sig. Om det sen är Google, Facebook, CIA, NSA eller Deep State som sparar de uppgifterna vet jag inte... När vi åkte på semester i somras så "checkade jag ju in" i varje större stad vi var i samt vid gränsövergångarna, för jag tyckte det var roligt att visa på Facebook var man var, o det är ju frivilligt.

Det var var ju nån som skulle råna nån butik, innan rånet "checkade han in" på butikens "hotspot" på Facebook... :klappa
Mer
4 år 3 månader sedan #1219575 av Geta
Brukar inte ta med mig min mobil ut eller lämna den här staden. Därför får jag inte sådana meddelanden.