En och samma vanföreställning

Mer
4 år 2 månader sedan #1225423 av memphis
Jag känner som att jag inte går på samma mina flera gånger. Som att det måste komma något nytt för att jag ska få psykos. Jag har redan trott att jag var frälsaren, jag har överlevt armageddon, jag har dansat med djävulen, jag har varit dödshotad av militären, förföljd och filmad dygnet runt, min hyresvärdinna var en häxa, bland annat dessa saker har hänt. Så de sakerna kommer jag inte att uppleva igen. Det måste till något nytt, något extravagant, därför tror jag inte jag kommer få psykos igen. Möjligtvis att jag kan bli deprimerad eller manisk. Det är väl vad som kan hända just nu.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225424 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet En och samma vanföreställning
jag fick för mig att brandvarnaren på vandrarhemmet hade en kamera, sen blev jag tvungen att byta rum och fick för mig att de hade kameran i hålet i taket - vilket iofs är skumt att ha ändå. men jag kommer ihåg att det var något om treenigheten i vanföreställningen. skumma grejjer!

lär nog finnas vanföreställningarnas vanföreställning - t-ex att man är Gud och allsmäktig. att allt man tänker på slår in typ. och hur man än undersöker det så får man fram att ja, det stämmer.

dessutom kan man ju bli trixad att tro folk säger en sak när de menar något annat, vilket iofs lär hända många, men tänk vad surt.

men hellre att vara mentalt galen i den här världen än att få sina ögon öppnade i ett riktigt helvete och inse att man blivit Satans perfekta avbild!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227305 av ensagaomlivet
Jag har för det mesta liknande upplevelser- Att jag har hamnat i helvetet och måste lida för att inte hamna i något värre helvete och så är det röster i huvudet som säger vad jag behöver göra för att inte sjunka till nästa helvetesnivå. och alla omkring mig går igenom nästan samma sak fast alla är på olika nivåer och när jag fick min första psykos "vaknade" jag upp till den riktiga verkligheten (helvetet). Fast alla andra läser tankar utom jag och kan kolla upp hela mitt liv på sina mobiler och senaste psykosen var jag tydligen djävulen och behövde straffas jag var hatad av alla och helst skulle jag försvinna från jorden för allas bästa men jag visste inte hur