En och samma vanföreställning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221912 av Fantasio
Samma här, har återkommande saker jag får för mig. Bland annat om två organisationer. Jag går inte runt och tror mig vara medlem jämt och ständigt, men gör det när jag mår sämre.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225238 av Cosmos

IngeF skrev: Da ser det virkerlig helsvart ut for meg. Men tror kanskje at disse tallene kan være misvisende. Har man delvis innsikt, oppleves det nok som meget hensiktsmessig å ikke insistere på at vrangforestillinger er reelle, men heller bekrefte at man ikke har dem lengre, og at det går bedre nå. Sist jeg var til samtale viste det seg at min psykiatriske sykepleier er min dødsfiendes søskenbarn. Begge psykologene i bygda er også nære slektninger, men det visste jeg fra før. Bygdelivet er drepen for meg. Jeg har full forståelse for at min mor til seg en elsker, ettersom hun giftet seg ved 20 års alder, men hvorfor i samme bygd og samme arbeidsplass? Jeg vil hjem. Om Gottsunda blir en krigssone, er det likevel bedre enn dette.

Usch, vad hemskt! Omgiven av fiender. Bor du förresten i Uppsala? Jag menar Gottsunda ligger ju i Uppsala.

Fantasio skrev: Samma här, har återkommande saker jag får för mig. Bland annat om två organisationer. Jag går inte runt och tror mig vara medlem jämt och ständigt, men gör det när jag mår sämre.

Men du skriver tror. Det betyder att du inte är övertygad om att det är verkligt
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1225252 av Fantasio
Jag förstår inte riktigt. Jag vet att två organisationer bara är trams.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225255 av Cosmos
Men då förstår du ju att de inte finns?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1225258 av Fantasio
Jo, du har rätt. Men när jag försämras kan jag tro på dem. Det räcker med några nätter utan sömn så kommer tankarna.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225261 av Cosmos
Men om man är med i en organisation, hemlig eller ej, borde man väl ha dokument som bevisar det? Eller tolkar man helt vanlig post som bevis?

Själv har jag inte haft några sådana här vanföreställningar utan mer om den närmaste omgivningen och hur den konspirerar.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.