En och samma vanföreställning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1225275 av Fantasio
Jag tar mig en cigarett och ibland går jag ut och går. Hör du saker, Cosmos? Det kanske du precis skrivit.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225286 av Cosmos
Nej, jag hör inga röster, de tillhör det förflutna. Men har ibland ljudsensationer när jag hör dörrklockan eller telefonen ringa fast de inte gör det. När jag svarar är det ingen där. En gång hörde jag hur någon tog sig in i min lägenhet men när jag for upp för att titta var det ingen där.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1225288 av Fantasio
Samma här, jag kan höra ringklockan på dörren. Har du haft en vanföreställning, Cosmos?
Mer
4 år 2 månader sedan #1225304 av Cosmos
Jadå. Allt ifrån att befinna mig i dödsriket till att handla om mikrofoner i badrumsvågen och el-kontakten. Tyckte att mina grannar avlyssnade mig för att ange mig och använda det det hörde för att sätta dit mig. När jag spelat på min gitarr har jag hört att någon spelat samma låt. M m, m m.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225423 av memphis
Jag känner som att jag inte går på samma mina flera gånger. Som att det måste komma något nytt för att jag ska få psykos. Jag har redan trott att jag var frälsaren, jag har överlevt armageddon, jag har dansat med djävulen, jag har varit dödshotad av militären, förföljd och filmad dygnet runt, min hyresvärdinna var en häxa, bland annat dessa saker har hänt. Så de sakerna kommer jag inte att uppleva igen. Det måste till något nytt, något extravagant, därför tror jag inte jag kommer få psykos igen. Möjligtvis att jag kan bli deprimerad eller manisk. Det är väl vad som kan hända just nu.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225424 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet En och samma vanföreställning
jag fick för mig att brandvarnaren på vandrarhemmet hade en kamera, sen blev jag tvungen att byta rum och fick för mig att de hade kameran i hålet i taket - vilket iofs är skumt att ha ändå. men jag kommer ihåg att det var något om treenigheten i vanföreställningen. skumma grejjer!

lär nog finnas vanföreställningarnas vanföreställning - t-ex att man är Gud och allsmäktig. att allt man tänker på slår in typ. och hur man än undersöker det så får man fram att ja, det stämmer.

dessutom kan man ju bli trixad att tro folk säger en sak när de menar något annat, vilket iofs lär hända många, men tänk vad surt.

men hellre att vara mentalt galen i den här världen än att få sina ögon öppnade i ett riktigt helvete och inse att man blivit Satans perfekta avbild!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.