Taktila hallucinationer (känselhallucinationer)

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283416 av Nissegossen
Farsan murade fasaden på min syster och svågers hus när de byggde eget hus min far var murare från grunden jag hantlangade åt farsan jag gjorde bruket i tombolan tappade ned det i skottkärran hanterade 50 kg säckar med cement 50 kg samt kalkbruk KC(21) någonting 14 år gammal och körde skottkärran på plank på baksidan där farsan murade tippade i bruk baljan då kunde jag ta paus. Ställde mig att titta på hur farsan murade jag var ju intresserad av hur han gjorde. Farsan sade du har onda ögon gå härifrån. Hade aldrig hört det förut höra ens egen far säga det när man är 14 år, jag blev ledsen jag ville ju bara lära mig hur han gjorde. Men senare förstod jag att det att jag ställde mig att titta gjorde att han kände hur jag tittade på hur han gjorde störde honom så till den milda grad att han inte kunde arbeta när jag tittade på hur han murade jag har hjälpt min far på flera byggen efter det och ja, jag utsatte inte honom lika intresserad som den gången men har sett hur han gjorde och därigenom vet jag hur han gjorde. Tex zoidar nu testar jag dig, hur murar man ett munkförband?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283419 av Geta
Här är ett band med nunnor:

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283425 av Nissegossen
Fasaden är något helt annat en erfaren murare bör göra jobbet för det måste göras snyggt och visserligen vet jag hur göra, men vill inte då resultatet kan stå i århundraden

Geta, inget bra exempel då de systrarna tog tabletter en flaska cognac och begick självmord Geta

sv.wikipedia.org/wiki/Soeur_Sourire

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283697 av Admin1
5-6 år efter insjuknandet kan symptomen minska med 75 %. Sedan är det viktigt att regelbundet ta antipsykotikan. Gör man avbrott eller glömmer att ta medicinen kan symptomen återkomma.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1283698 av Pimed
Hade en vän och hon kände hur en ande tryckte nåt in i analen på henne. Det var riktigt obehagligt och skrämmande. Men sedan efter hon tog clozapin försvann det.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283788 av Cosmos

memphis skrev: Jag hade känselhallucinationer en gång minns jag, i akut psykos, att nåt/nån höll på att pilla mig inne i... Ja, ni förstår... Det var väldigt obehagligt. Jag trodde det var poliserna som vaktade mig i väntrummet som gjorde det via nån sorts telepati. Har aldrig varit med om det varken förr eller senare. Har oftast haft taktila hallucinationer i den mest akuta fasen.


En gång i tiden, kanske för 25 år sedan, min pappa levde då. När jag satt bredvid honom i soffan kunde jag känna hur han trängde in i mig. Och ja, jag hatade honom. Att växa upp och känna att man hade en far som blev allt mer incenstuös var en pläga.