Klarhörsel

Mer
3 år 3 månader sedan #1315626 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Klarhörsel
Låter som solklara rösthallisar. Vad du än gör, dras inte in i dem. Då får de kontrollen över dig. Vad du gör nu är att uppmuntra dem. Sluta med det!
Mer
3 år 3 månader sedan #1315711 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Klarhörsel
Har aldrig hört talas om klarhörsel. Röster kommer ofta när det är tyst och stilla. Då börjar hjärnan att prata. En teori om röster är att man inte känner igen sina egna tankar och då omvandlas de till röster. Ett tips! När du ligger i sängen ligg på sidan med ena örat mot kudden för då minskar röster.

Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
3 år 3 månader sedan #1315715 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klarhörsel
Medlemmen IM är väl ingrid64marie som kommit tillbaka?
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1315793 av IM
Svar från IM i ämnet Klarhörsel
Ja du har rätt Geta, använde initialerna i namnet mitt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315906 av Challe
Svar från Challe i ämnet Klarhörsel
Är förvånad att fler inte hört talas om klarhörsel d jag trodde det var vanligt att man tror man har kontakt med andar, spöken då man har rösthallucinationer och schizofreni.
Flera här tror att jag är shizotyp men jag är tveksam till det.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315942 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Klarhörsel
Ingen här är psykiater så du kan ta diagnoser vi slänger oss med som förslag, inte på allvar.

Klarhörsel är bara en av många namn på samma sak. De flesta säger nog att de hör röster. För de flesta vet inte om det är andar, demoner, den egna hjärnan eller annat som skapar rösterna. De som är störda av rösterna, och det är nog de flesta, vill bara bli av med dom. Mediciner hjälper, men inte helt.

Det finns de som kan leva med en öppenhet mot andevärlden. De kallas medium och vad jag vet har vi inga aktiva medlemmar med den profilen.

Prata inte med hat i munnen!