Hur vanligt är det med synhallucinationer egentligen?

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322024 av IM
Kan nog röra sig om en synhallucination, tror inte det kan komma från ögonen eller att det kan vara spirituellt som din mamma syftar på och med tanke på att andra hallucinationer dykt upp är det mer troligt. Hade nog pratat med sköterskan eller KP, du måste väl haft en tätare kontakt nu med KP med tanke på att hallucinationer återkommit.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322025 av mrsearlgray
jo har haft tätare kontakt med både läkare och ssk men kanske får ringa och kolla med dom, tyvärr är det nog triggat av en situation jag inte kan kontrollera....
Mer
3 år 2 månader sedan #1322062 av Pg
Jag fick en väska från bror som jag trodde var rosa så jag bytte den med mamma. Fast hon sa att den var orange. Mysko.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322071 av Amandara
Jag har haft rätt mycket synillusioner. Ansikten som ändrat form till skådespelare i filmer jag tittat på. Tänkte det var synhallucinationer men efter admins förklaringar förstår jag att det är synillusioner. Har dock varit inne i katolska kyrkan och sett Jesus på korset gråta tårar av blod, men det är länge sen. Allt detta hänger ihop med psykoser.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322072 av Vittrad
Kan mycket väl vara hallisar. Om du blir besvärad och orolig av det tycker jag du ska ta kontakt med sjuksköterska eller läkare, mrsearlgray.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322085 av Amandara
För mig är de här synfärändringarna ett tecken på att jag mår riktigt dåligt. Instämmer - prata med din psykiatri om saken. Det är ett onödigt lidande att gå och ha det så, om det går att undvika med hjälp av mediciner och vila. Tänker att du behöver mycket vila nu, återhämtning.