Ser syner när jag blundar.

Mer
3 år 1 månad sedan #1328212 av Amandara
Jag var in i Katholska kyrkan och såg Jesus gråta tårar av blod. Där sa oxå ett helgon till mig att kyrkan inte är min väg i livet. Och det är sant. Jag passar inte i kyrkan och är ateist.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328218 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ser syner när jag blundar.
Ingen passar i kyrkan Amandara, det är hemligheten.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1328244 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Ser syner när jag blundar.

Zoidar skrev:

Det var nog snarare en illusion.

Friska människor kan ha illusioner. Jag såg ofta folk göra tecken åt mig de inte gjorde. Det måste väl ändå räknas som hallucination? Detta var kopplat till att jag var gränspsykotisk.


Hade liknande upplevelser under psykos. Men för mig var det nog snarare en vanföreställning. Trodde att människor kommunicerade med olika tecken för att peka ut mig som offer. Det kunde vara allt från att klia sig i näsan till att peta mig i ryggen med armbågen. Det sistnämnda var nog en kombination av känselhallucination och vanföreställning.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328264 av Amandara
Ok Zoidar
Mer
3 år 1 månad sedan #1328303 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ser syner när jag blundar.


Hade liknande upplevelser under psykos. Men för mig var det nog snarare en vanföreställning. Trodde att människor kommunicerade med olika tecken för att peka ut mig som offer. Det kunde vara allt från att klia sig i näsan till att peta mig i ryggen med armbågen. Det sistnämnda var nog en kombination av känselhallucination och vanföreställning.

Jo, fast jag såg också tecken de inte gjorde. De kliade sig på halsen, men jag såg att de pekade på mig.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1328337 av Nissegossen
Tror inte någon vill övernatta i Örgryte gamla kyrka den är byggd av munkar på 1000-1100-talet,, de byggde så altaret var i korsning med jord och vattenlinjer där är inte meningen att folk skall övernatta då i altaret finns starka krafter och man lär hallucinera där som zoidar säger man skall inte vara där någon längre tid. Det är hemligheten stark kraft.

Örgryte Nya kyrka däremot går bra att vara i. Den ligger på Danska Vägen. Örgryte Gamla kyrka ligger innan början av Danska vägen och nedanför Sankt Sigfridsplan mot Liseberg. Lisebergs station är insprängt i Järnvägstunneln strax nedanför och i närheten går Mölndalsån. Över det hela går E-6an

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum