vriden

Mer
19 år 7 månader sedan #3976 av hj
vriden skapades av hj
Hej det var längesen jag skrev här,men har fått min diagnos faststäld :!:
Jag har schizotyp personlighetsstörning!
Vill bara tala om att jag har en konstig och väldigt obehaglig hallis,den ytrar sig som att jag först blir still och sen "vrider sig"i hjärnan ett varv runt kraniet,ögonen följer med.
Jag ser för ett kort ögonblick,blodådrorna som är bak i skallen,detta sker fort,och efteråt får jag panik,illamående och desorientation.
Finns det någon på forumet som har upplevt något liknande?

hj 8O :tänk
Mer
19 år 7 månader sedan #4066 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vriden
Hej, hj!

Välkommen åter! Du tillhörde om jag minns rätt den lilla grupp, som postade här ganska kort tid efter det att forumet startade.

Den där typen av hallucination har jag tidigare inte hört talas om. Själv har jag upplevt väldigt få synhallucinationer. Vid ett par tillfällen har jag sett en skugga i hallen i ögonvrån. Vid några tillfällen har jag sett gula rektanglar när jag slutit ögonen i som ögonlocket. Det finns dock andra här, som har synhallucinationer oftare och där det är ett problem för dem.

Admin
Mer
19 år 7 månader sedan #4087 av hj
Svar från hj i ämnet vriden
Hej Admin!

Det stämmer att jag var med i forumets vagga,men har haft perioder under sommaren med inläggningar osv men har aldrig slutat läsa inläggen.
Det är bra att så många har hittat hit!

Jag känner till hallucinationer av slaget när man blundar allt förväl tyvärr!
Ibland när jag sluter ögonen för att sova i ett mörkt rum,så e de som jag inte blundar, rummet blir mörklila och "skuggigt"ibland ser jag oförklarliga mönster,det kan vara så otäckt att jag måste sova med lampan tänd!

hj