Min röst

Mer
19 år 3 månader sedan #8287 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min röst
Hej Tumelisa! Jag tycker du skall pröva det ändå, att gå emot dem. Vad händer om du går emot dem?
Händer det då något i den yttre verkligheten, eller bara inom dig?

Jag kan bara säga till dig att du bör trotsa dem, oavsett vad de hotar med. Hade det varit jag skulle jag inte falla undan för hot. Inte ens om någon annan hålls som gisslan Dvs hot mot någon du tycker om.

Jag skulle aldrig följa dem, de skall icke få lov att hota med någonting. Om du var jag skulle jag säga till dem att jag gör inte som ni säger, jag tolerar inte att hållas som gisslan av er!

Jag tror ju inte att det skulle hända något i den yttre verkligheten, och även om det gjorde det, skulle jag själv aldrig tolerera att vara utsatt för utpressning!

Stå på dig Tumelisa! Med vänlig hälsning Nisse.

Ps; Om du inte gör något i den yttre verkligheten så har du själv inget ansvar för vad de gör.
De får själva ta de konsekvenser som blir för vad de gör, men du skall absolut inte lyda dem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8301 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min röst
Det finns många typer av psykoterapi. Alla psykoterapier är inte lika effektiva mot röster, men kognitiv beteendeterapi vet man har effekt. Det är tveksammare med de andra typerna av psykoterapi.
Mer
19 år 3 månader sedan #8312 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min röst
Hej Tumelisa! Jag tror också precis som Admin, att kognitiv psykoterapi kan vara bra för dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8316 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Demonernas makt!
Hej igen...
Jo, det har hänt väldigt otäcka saker när jag inte gjort som dem sagt. Jag stod emot dem och då har t.ex. min katt blivit svårt sjuk, en släkting som var två år dog, min mamma blev dålig, min mormor blev sjuk och hamna på akuten. Det där med min mamma och mormor var så att demonerna sa att jag var tvungen att gå i vattnet. Jag gjorde inte det (detta var vid två olika tillfällen) och då blev de sjuka och det var mitt fel sa demonerna! Dagen då jag fick reda på att de var sjuka så gjorde jag det demonerna ville och vips- de belv friska... Ja, vad ska man tro på? Jag har gått emot så många gånger och nästan varje gång så händer det något tragiskt. Jag orkar fan inte med det här någe mer. Min terapeut har kommit till insikt (tror hon) över att hon inte har förstått hur stort detta har varit för mig och hur mycket jag verkligen tror på mina demoner. Jag försöker att stå emot och idag har de varit för jävliga mot mig, demonerna alltså... Jag har sjungit och spelat för att överrösta... Jag skriker nästan NEJ när de håller på och det är ju inte så bra när jag är ute bland folk...kanske...*suck*
Nu ska jag titta på tv. Ha´t bra... Rolig sida det här...eller trevlig rättare sagt...