Hur många av er hör röster då ni sover?

Mer
17 år 1 månad sedan #70444 av ThinkTank
Jag hör alltid röster då jag sover. Då jag vaknar så hör jag dock nästan aldrig röster. Jag hör knappt röster i vaket tillstånd. Förutom ibland viskningar som säger mitt namn. I går natt då jag vaknade och fortfarande i stort sett halvsov hörde jag dock röster. Någon som varit med om liknande?
Mer
17 år 1 månad sedan #70458 av mopa
Jag vet inte riktigt om jag hör röster, men jag har väldigt konstiga drömmar, bla annat folk som pratar med mig, vaknar ofta o vet inte vad som är verklighet o vad som är dröm. Vaknar oftast med en känsla av nåt hotfullt.
Ibland vill jag inte somna om, rädd för att drömma igen. 8O
Mer
17 år 1 månad sedan #70461 av stefan
Givetvis kan det vara svårt att veta om man hör röster när man drömmer. Eftersom också relativt låg musik ibland kan minska ner på antalet rösttankar kan det kanske vara värt att testa om man sover bättre med lite låg musik i bakgrunden. :fiol
Mer
17 år 1 månad sedan #70478 av Galen
Jag hör röster innan jag ska somna. Sedan så påverkar de mig fysiskt också, tex att klia mig eller ge mig smärta i magen.
Mer
17 år 1 månad sedan #70484 av Isa-Alise
Jag tror att rösterna i drömmen är helt naturliga och ej att betrakta som psykotiska... psykosen är ju en sorts dröm i vaket tillstånd... när det händer att man hör röster på natten i drömmen är det som det ska vara... då ska omedvetet material komma fram som drömmmar.... det är friskt...

Är rösterna i gränslandet mellan sömn och vakenhet så kallas de för hypnogoga hallucinationer... och är mycket vanliga...
Mer
17 år 1 månad sedan #70485 av Q.L
Drömmer inte lika mycket som jag gjorde innan jag började knapra neuroleptika... Mycket lugnare sömn och knappt några röster längre. :)