Hur många av er hör röster då ni sover?

Mer
17 år 1 månad sedan #70498 av Geta
Som Isa-Alise, så tror jag att drömmar för det mesta är ett friskhetstecken.
Riktiga mardrömmar måste vara hemskt men annars är drömmar nog ett sätt att bearbeta det som händer. Drömlösa perioder, då brukar allt stå stilla på den fronten. Det är för det mesta obehagligt.
Mer
17 år 1 månad sedan #71172 av lobo_angel
nu är jag "frisk" men för ett tag sen kunde jag vakna på nätterna av att Alex (hon jag har i huvudet) skrek. hon slutade inte när jag vaknat å kunde hålla på i dagar... de är mycke bättre nu.
Mer
17 år 1 månad sedan #71174 av Saari

ThinkTank skrev: Är rösterna i gränslandet mellan sömn och vakenhet så kallas de för hypnogoga hallucinationer... och är mycket vanliga...


Det minns jag att jag tog upp, jag hörde röster lite nu och då men kunde alltid koppla det till att jag var sömnig. Ganska jobbigt dock när man blir skrämd.
Mer
17 år 1 månad sedan #71175 av ThinkTank
Jag hör röster när jag sover och har hört någon röst någon gång då jag vaknat upp på natten, men framförallt kändes det som om jag var i förstadiet till att höra röster, hörde knappt några röster dock :)
Mer
17 år 1 månad sedan #71199 av Admin1
Jag har aldrig hört röster i en dröm, men däremot har det hänt att jag trott när jag vaknat att drömmar jag haft har varit verkliga. Det har ibland varit ganska jobbiga mardrömmar, men det brukar gå över på ett par timmar. Kanske ThinkTank att du drömt att du hört röster och därför tror att du hört röster den vägen?
Mer
17 år 1 månad sedan #71200 av Saari
När man drömmer så kan man ju drömma röster också tror jag. Och jag har många gånger vaknat av att jag hört mig själv ropa att jag ska vakna, eller av att någon annan ropar. Tror att det är normalt.