Känn pulsen slå

Mer
16 år 4 månader sedan #102250 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Känn pulsen slå
Något att se fram emot :)
Mer
16 år 4 månader sedan #102273 av Sankt_sigfrid
Svar från Sankt_sigfrid i ämnet Känn pulsen slå
vingklippt ängel var ju en riktigt gripande bok...har personligen aldrig läst en bok så fort...
Mer
16 år 4 månader sedan #102550 av Saari
Svar från Saari i ämnet Känn pulsen slå

Gäst skrev: tycker inte alls Berny är nått å hänga i granen ,tycker hennes språk är stapplande och amatör mässigt
men då har jag själv läst och skrivit sen jag var 10 år så jag har väll kräsen mage :rolleyes:


Jag tycker tvärt emot, och jag anser mig också ganska kräsen. Hennes språk tilltalar mig för att det är hennes eget, något jag funnit ganska unikt och poetiskt, som prosa. Hennes historia hade blivit en bra bok hur som helst, men hon perfekterar den med sin skarpa skrivartalang. Enligt min åsikt då, alltså! Jag tycker om att skriva och hon är bland annat en av de författare jag ser upp till mest rent språkmässigt.
  • *frankie*
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102646 av *frankie*
Svar från *frankie* i ämnet Känn pulsen slå
Usch, jag blev bara arg när jag läste hennes första bok.
Hon romantiserar självskador och mental sjukdom.
Mer
16 år 4 månader sedan #102921 av Saari
Svar från Saari i ämnet Känn pulsen slå

*frankie* skrev: Usch, jag blev bara arg när jag läste hennes första bok.
Hon romantiserar självskador och mental sjukdom.


Jag ser det snarare som att hon gestaltar dem. Det var så hon upplevde det, men det är i allra högsta grad en farlig bok om man själv mår väldigt dåligt. När jag läste den första gången påverkades jag negativt tyvärr, men boken har också hjälpt mig mycket. När hon bestämmer sig för att bli frisk blir man så full av samma kämparglöd.

Jag tror att många som mår dåligt vill finna någon form av tillhörighet, eftersom de flesta lever i utanförskap. Men jag tror att många som mår dåligt också är så trött på det att de kan få ny kraft av boken.

Nu har jag förhandsbokat nya boken på cdon.com! Den ska tydligen vara skriven på ett mer eftertänksamt sätt så att den inte ska missuppfattas som Vingklippt ängel gjorts i många fall. Jag ser fram emot en mer mognad Berny!
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #104141 av
Svar från i ämnet Känn pulsen slå
jag tycker inte alls den är dålig fast jag själv har skrivit sedan barn jag med. Den fick mig börja med droger och skära mig men jag hade lätt hittat den vägen själv för det fanns i mig redan från början allt det där som ville ut.

Jag tror inte Berny kunde ha förutsett vad som blev av den boken och jag tror att även den nya kommer ställa till med elände trots förord och annat , sånna msk som blir påverkade kan inte hjälpa det helt enkelt. de är så enkelt ledda , de väntar på en hand att ta och följa.