"Ljuva hem!" på Vulkan.se

Mer
16 år 1 månad sedan #114032 av Abzu
Hej kära Viskare

Efter viss tvekan från min sida, så har jag publicerat en "bloggbok" på Vulkan.se nu. Den heter "Ljuva hem!" och fokuserar på perioden då jag hotades av hemlöshet, blev hemlös och hur det var att sedan få en bostad igen.
Bokens 90 sidor består till stor del av ett urval av blogginlägg från min blogg "Hej, jag är schizo!" men med viss utfyllnad från min personliga dagbok.
Lika mycket som den handlar om vikten av ett hem, så handlar den om min sjukdom eftersom stressen gjorde att jag fick starkare symtom.

Boken finns här: www.vulkan.se/Preswriter.aspx?ItemID=6649

MvH
Helene Johansson
Mer
16 år 1 månad sedan #114035 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet "Ljuva hem!" på Vulkan.se
:D
Vi lyckades skriva om samma sak i samma minut.
Mer
16 år 1 månad sedan #114049 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet "Ljuva hem!" på Vulkan.se
Det låter spännande och väldigt snyggt omslag, som du gjort. Hur gör du omslagen? Tänker du att göra en banner för denna bok också? Det går ju att byta banner till den nya boken om du önskar detta. Det går ju också att alternera sedan och byta tillbaka efter en tid.
Mer
16 år 1 månad sedan #114060 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet "Ljuva hem!" på Vulkan.se
Omslagen gör jag med lite hjälp av de mallar som finns på Vulkan, men bilderna har jag tagit själv. "Tarot-korthuset" på omslaget av "Ljuva hem!" var lite trixigt, jag fick fuska med tejp. haha
Man kan även göra omslag med hjälp av layout-program och ladda upp det som pdf, men det har jag inte försökt mig på.

Jag får tacka för erbjudnadet om banner, men nuvarande banner får vara kvar en tid, jag ser "kontrollerad galenskap" som " lite viktigare" eller vad man nu skall säga, eftersom den riktar sig till personer som är sjuka och kanske vill ha något att känna igen sig i.

Idéen till "Ljuva hem!" fick jag när projekledaren i Inre Rum skulle vara med i ett öppet samtal på Stadsmuséet i Göteborg om hem och psykisk sjukdom. Hon läste då om min syn på det i min blogg och jag kom på att det kunde vara något som fler är intresserade av - att samla de inläggen i en bok.
Adekvat och tryggt boende är ju mycket viktigt för den psykiska hälsan anser jag, oavsätt om behovet är egen lägenhet eller någon form av gruppboende så är det grundläggande. Trivs man i sitt hem, så mår man ju bättre och på sikt tror jag att det kan bidra till minskad medicinering och färre skov, därmed även färre inläggningar. Något som inte enbart vore otroligt bra för individen, men jag skulle tro att det också är kostnadseffektivt.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #114083 av
Svar från i ämnet "Ljuva hem!" på Vulkan.se
Tyvärr har jag ingen cash, annars hade jag köpt den. Måste sälja en massa prylar för att överleva den här månaden...
Mer
16 år 1 månad sedan #114084 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet "Ljuva hem!" på Vulkan.se
Vet hur det är tyvärr..... jag får inga gratis exemplar av min egen bok, så jag har inte ens själv haft råd att beställa den än.