vem bestämmer i ditt liv

Mer
15 år 3 månader sedan #178078 av Projek
Har läst boken vem är det som bestämmer i ditt liv och kan verkligen rekomendera den, den beskriver hur man kan jobba med tankarna med mindfulness.

Det är Åsa Nilsonne som har skrivit den, hon är väninna med Anna Kåver som har skrivit Att leva ett liv och inte vinna ett krig som handlar om acceptans av sig själv.

Projek
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #178087 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet vem bestämmer i ditt liv
Jag känner mig maktlös när människor åberopar att dem har blivit kränkta och att man går bakom ryggen på dem. Jag känner att det är för lätt att tycka ngt som man inte känner till, utan går direkt på första tanken. Jag känner också att man utnyttjar skuggan till ens tanke på ett sätt som gör att man blir mörkrädd. Den här dagen har bekräftat mina värsta tankar om människan, man ser att dem flesta vill att man håller käften själv, och låta dem dansa likt råttor på bordet när katten är borta eller är det tvärtom? Egoism kan döljas i solidaritet, som en sade att man måste låta tankarna flöda fritt och inte straffas för att hjärnan tänker ut olika möjligheter. Det ska vara tillåtet att tänka, men inte prata, konstigt, för mig är det talet och skrivandet som styr mina tankar. Ja, en bra fråga, vem bestämmer, inte är det gud!

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #178283 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vem bestämmer i ditt liv
Jag har tyvärr inte hunnit läsa hennes böcker än. Är det svårt att lära sig att tillämpa Mindfulness? Följde det med någon CD med boken? Kan du skriva en recension av boken, som vi kan ha bland recensionerna här?
Mer
15 år 3 månader sedan #178352 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet vem bestämmer i ditt liv
Admin, den recensionen har funnits länge:

www.viska.se/index.php/recension ... C3%A4rvaro
Mer
15 år 3 månader sedan #178403 av m.
Svar från m. i ämnet vem bestämmer i ditt liv
Jag tyckte det var en mkt bra bok!
Mer
15 år 3 månader sedan #178533 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vem bestämmer i ditt liv
Du har rätt, Isa-Alise. Du har redan recenserat denna bok.