Boken klar - blev om subjektiv filosofi/psykologi

Mer
15 år 1 månad sedan #199364 av mopa
Har sparat den. Får se om jag klarar att läsa så mycke.
Mer
15 år 1 månad sedan #199397 av AnnKatarin

Geta skrev: Jag klarar inte att läsa så tättskriven text!

Menar du att du inte kan läsa så "tätskriven text" eller menar du "tätt skriven". Det är olika saker. Jag kanske läser texten senare. Läser tre andra böcker samtidigt nu! :-) Hare!
Mer
15 år 1 månad sedan #199407 av Geta
Jag har svårt med text som som inte har några
mellanrum. Det är lätt att tappa bort sig i textmassan
om allt är ihopskrivet.
Det verkar vara så i akademiska arbeten att man ska
skriva med så små bokstäver som möjligt liksom att
packa ihop texten.
Varför gör man så?
Mer
15 år 1 månad sedan #199435 av Ready
Jag har bara läst några rader men tycker att den verkar mycket intressant.
Mer
15 år 1 månad sedan #199666 av Inwatto
Om [i:2odcrvdc]Egot skaver[/i:2odcrvdc], ett bokmanus av Krille.

Bokmanuset är svårläst eftersom det inte är styckeindelat. Det finns inga andningspauser s a s. Ska texten tryckas i en bok behöver den sättas om. Några få felstavade ord hittade jag i bokens sista del. Annars är det en snygg produkt.

Innehållsmässigt kan jag inte döma den Buddhistiska filosofin som presenteras. Jag är kristen och vill hålla mig till de fel den religionen innehåller. Att blanda in Buddhistiskt tänkande går inte i mitt fall. Tror inte det skulle vara bra för någon.

Texten är lite "pratig" som jag tror är en konsekvens av hur den producerades: "[i:2odcrvdc]Jag tänker inte och organiserar innan jag skriver,
faktum är att denna bok är inte planerad i huvudtaget[/i:2odcrvdc]." Nackdelen med att inte planera texten är att författaren säger samma saker om och om igen.

Tyckte det var intressant att läsa den här texten, men någon ny tro fick jag inte (eftersom jag vill behålla den jag har).

Prata inte med hat i munnen!
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #199671 av aivo
Jättekul att du har läst Inwatto!!

Tack för kommentarerna, jag suger in allt.

Närå boken ska va god inte ond, blanda religioner är väl inte bra (i regel).

Men zen buddhismen ser jag ej som en religion utan som en psykologisk kunskaps del. Inte mycket tro i min bok (tror jag iaf).

När jag träffade Tonic började jag tro på Gud igen, zen buddhismen ser jag fortfarande inte som en annan tro utan bara en psykologisk kunskap.

Tack så mycket igen
//Krille