Den stora tråden om hård musik

Mer
4 år 1 vecka sedan #1246664 av Drummer
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 11 månader sedan #1257050 av Fantasio
Jag fick idag tre skivor. Lyssnar nu på "Bonded by blood" med bandet Exodus.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1258021 av Fantasio
Tror det var på 90-talet Motörhead var i min stad, i lokalen Värmekyrkan. Jag hade ingen att gå med, ingen vän eller arbetskamrat var intresserad. Jag gick inte på konserten, ville inte gå ensam. Jag lyssnar på Motörhead nu och de är så bra. Skönt för Lemmy att slippa bli gaggig, må han vila i frid.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1259083 av Fantasio
Om jag väljer favoritband så blir det nog Motörhead. De var helt fantastiska mellan '85 och '95 (på ett ungefär). Andra bandet blir Black Sabbath. Tredje bästa blir svårare. Jag säger Voivod. Nu ligger detta i tråden om hård musik, annars hade nog The Beatles hamnat på topp tre.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1261336 av Fantasio
Jag lyssnar på den bästa skiva Kiss släppte, liveskivan "Alive" från '75. Jag hörde att de fuskade, det är inte inspelat live rakt av, ett uppträdande som spelades in i sin helhet. Men det funkar ju, riktigt riviga versioner av musik från gruppens tre första album. Kiss sålde sin själ och hoppade på discovågen. Sedan blev heavy metal populärt och då växlade de om och blev hårdare igen. Men att de gjort en massa bra låtar kan ingen ta ifrån dem.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261373 av Richard
Jag är inte så glad i "growling", men jag gillar t.ex. Rammstein.