Någon som läst Eckhart Tolles böcker?

Mer
4 år 8 månader sedan #1174616 av Nissegossen

Geta skrev: Vi tänker för mycket är hans budskap. Då blir vi egocentriska.


Det gör vi alla här! Åtminstone jag som när jag börjar bli psykotisk får ett enormt tanke flöde jag kan inte sova, det som är inom mig hindrar mig att sova. Det enda som hjälper är sömn, men det jag har i skallen kan jag bara inte somna förrän jag får bort dem. I det som är mitt knep är att jag tar på mig hörlurar och volymen på max och sjunga tyst med tanken och inom mig kan inte det tränga in i mitt medvetande till sist somnar jag och början till psykos är borta om jag får sova den natten, annars nästa dag psykotisk, i så fall lurar döden. Döden lurar, lura döden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1174617 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Någon som läst Eckhart Tolles böcker?
Geta det han menade vi tänker på fel sätt. Tänker man rätt kan man inte tänka för mycket.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174636 av Amandara
Kom i kontakt med Eckhart Tolle år 2000. Kvalificerad ordbajsare. Jag lever i nuet sedan decennier tillbaka. Det har lett till att jag blundar för framtiden, förtränger den. Det har lett till stora skulder.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1174663 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Någon som läst Eckhart Tolles böcker?
Dementa lever juh i nuet hur snurrit är inte det.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174665 av Melody
Tack nissegossen för länkarna!
Mer
4 år 8 månader sedan #1174683 av Nissegossen
:hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum