Latuda

Mer
12 år 1 vecka sedan #478561 av Ready
Latuda skapades av Ready
Hur länge till ska vi behöva vänta på att Latuda ska komma till apoteken?
Mer
12 år 1 vecka sedan #478577 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Latuda

Lurasidone may be useful for treating cognitive and memory deficits seen in schizophrenia for several reasons: 1) unlike many other antipsychotics, lurasidone does not block the muscarinic acetylcholine receptors, an action well-known to impair learning and memory;


Det där verkar intressant. Jag undrar om någon vet vilka av antipsykotiska medicinerna som påverkar minnet och lärningsförmågan negativt?
Mer
12 år 1 vecka sedan #478580 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Latuda
Invega verkar inte binda till de receptorerna som påverkar inlärning och minne, bra.

It does not bind to muscarinic acetylcholine receptors. In addition it binds with dopamine and serotonin receptors

Mer
12 år 1 vecka sedan #478582 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Latuda
Ready, kan du inte fråga din läkare om du kan försöka få det via licens från Läkemedelsverket? :joker
Mer
12 år 1 vecka sedan #478603 av Ready
Svar från Ready i ämnet Latuda
Jag tror inte att det går att få på licens, i så fall hade det nog stått på Wikipedia. Dessutom så går jag nu på Serdolect som funkar ganska bra bortsett från viktökningen. Det är möjligt att Latuda skulle funka bättre, det är alltid bra att ha flera mediciner att välja på.
Mer
12 år 1 vecka sedan #478607 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Latuda
Jag fick svar från Läkemedelsverket ang. Abilify depåinjektion att alla läkemedel går att få på licens.