Latuda

Mer
12 år 1 vecka sedan #478770 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Latuda
ikolito,

Zyprexa, Seroquel och Clozapine har ganska stark antikolinerg effekt, vilket kan försämra minnesträning bl.a.

Ready,

Jag tror att det går att få Latuda på licens eftersom preparatet redan finns i USA. Det är ganska enkelt för läkaren att ansöka om licens och när man väl får receptet så är det bara att hämta ut det på apotek fast det kan ta ett par dagar att beställa preparatet.
Mer
11 år 2 månader sedan #558440 av iinstabil
Svar från iinstabil i ämnet Latuda
har bivit erbjuden att börja med leponex men ska fråga om jag kan få licens för latuda istället, den verkar vara bra!
Mer
11 år 2 månader sedan #558629 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Latuda
Jag själv skulle hellre vilja ha licenspreparatet Solian, som säkert har bättre effekt än Latuda. Dosen för Latuda har också nyligen höjts så effekten från början kanske var för låg.
Mer
11 år 2 månader sedan #558694 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Latuda

iinstabil skrev: har bivit erbjuden att börja med leponex men ska fråga om jag kan få licens för latuda istället, den verkar vara bra!


Om du får Latuda, så måste du berätta hur det går, biverkningar, viktupp/nedgång, hur du mår på den o.s.v. Det är en medicin som jag själv funderat på att prova när/om den kommer till Sverige.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 2 månader sedan #558738 av someone
Svar från someone i ämnet Latuda
Sen när är det enkelt att få grejer på licens? Det gäller inte mig.

I min värld däremot är det omöjligt. Då de svarar med att de då måste skriva massa papper.
Mer
11 år 2 månader sedan #558845 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Latuda
Det är inte så vanligt att folk här får licenspreparat och de som har fått har gällt Solian och Abilify (innan det fanns i Sverige). I USA finns det ett par antipsykotika till förutom Latuda som man borde kunna få på licens.