Det är en ständig väntan....

Mer
10 år 9 månader sedan #600442 av Ready
Det är en ständig väntan på genombrott i forskningen och nya mediciner. Min slutsats är att jag är född för tidigt. Jag tillhör så att säga dem som kan offras i mänsklighetens strävan att lösa schizofrenins gåta. Mitt största bidrag är jag köper läkemedel företagens mediciner och på så sätt hjälper jag dem utveckla nya mediciner.
Mer
10 år 9 månader sedan #600444 av Isa-Alise
Ready du är mycket mer än så. Även om en del av dig är påverkad av sjukdomen så är den största delen av dig frisk, en underbar unik människa. Du har mycket att ge till andra.
Mer
10 år 9 månader sedan #600445 av Ready
Tack, Isa-Alise. :hjärta
Mer
10 år 9 månader sedan #600451 av Geta
Jag har slutat att vänta och lever på ändå. :vissel
Mer
10 år 9 månader sedan #600490 av Nissegossen
Av födsel och ohejdad vana fortsätter jag leva och tar en dag i taget, vilket är vad man bör göra. "Bekymra er inte för morgondagen. Var dag har nog utav sin egen plåga" Orden tillskrivs Jesus!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #600547 av Admin1
Fast just nu är det intressant för snart kommer resultaten från slutesterna av medicinen mot negativa symptom. Den första medicinen mot kognitiva symptom är nära sluttester. Sedan pågår tester av antipsykotika som verkar på helt nytt sätt. Sådana här saker fanns inte för 10 år sedan.