Abrupt avslut: Solian

Mer
10 år 5 månader sedan #623610 av Evillynn
Jag testade, det gick inte. Fick en allergisk reaktion med massiv klåda, andningssvårigheter, illamående, kräkningar, sömnstörningar, gnisslande av tänder och massor med andra symptom. Fick sluta abrupt med Solian utan nedtrappning. Känns tråkigt, för i övrigt mådde jag rätt så bra på den. Mycket piggare i huvudet än med Leponex. Nu blir det Abilify och Haldol igen och se om det funkar denna gång. Läkaren var nervös att skriva ut detta eftersom jag gått på 40mg Abilify och 4mg Haldol tidigare utan tillräcklig effekt, men jag insisterade. Kommer stå på lägre dos nu. Hoppas mitt behov av antipsykotiska har minskat med åren.
Mer
10 år 5 månader sedan #623621 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Abrupt avslut: Solian
Tråkigt att höra. Finns ingen annan medicin som kan fungera för dig?

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 5 månader sedan #623651 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Abrupt avslut: Solian
Leponex som sagt, men den vägrar jag ta igen.
Mer
10 år 5 månader sedan #623697 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abrupt avslut: Solian
Du hade verkligen otur med Solian för det preparatet är det som har de minsta behandlingsavbrotten dvs de flesta tolererar preparatet. Efter Leponex i effekt så kommer Zyprexa, Risperal, Invega och zotepin. De är av dessa preparat som du borde få bäst effekt. Att lägga till ett antidepressiva kan kanske också förstärka effekten.
Mer
10 år 5 månader sedan #623698 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Abrupt avslut: Solian
Vill inte ta något med så mycket viktuppgång mer. Sen har jag testat Zyprexa. Big no no för mig.
Mer
10 år 5 månader sedan #623716 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Abrupt avslut: Solian
Evillynn, gick du upp mycket på Leponex?