Abrupt avslut: Solian

Mer
10 år 5 månader sedan #623837 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Abrupt avslut: Solian
Det lät bra. Ska prata med min läkare.
Mer
10 år 5 månader sedan #623842 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abrupt avslut: Solian
Ja, det låter bra, men kom ihåg det att hur man reagerar på en medicin är högst individuellt och det som passar för mig, kanske inte alls passar för dig.

Jag var bara tvungen att lägga till det. :skifta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #623853 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Abrupt avslut: Solian
Men värt att fråga läkaren vad han tror. Tack för tipset.
Mer
10 år 5 månader sedan #623896 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abrupt avslut: Solian
Trilafon har mindre biverkningar än Haldol. Sedan kommer snart Abilify i depåinjektion och jag tror den kommer att heta Abilify Maintena och effekten räcker i en månad.
Mer
10 år 5 månader sedan #623998 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Abrupt avslut: Solian
Jag gilar Abilify, men effekten var inte tillräcklig då jag tog den tidigare. Insåg idag att risken är att jag blir psykotisk och fick som en iskänsla i magen, det som högg till. Är nervös. Är väldigt speedad också tycker min sambo.
Mer
10 år 5 månader sedan #624018 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abrupt avslut: Solian
Har du lov att öka doseringen på någon av dina mediciner och vad för Antipsykotika mediciner har du hemma i tablettform?

I värsta fall, ring akuten ikväll och fråga om du kan ta något extra antipsykotika ikväll och tala om vad du står på och hur mycket och därefter tala om vad du har hemma och undra om du kan få ta något mera av det. Ta därefter en dos med sömnmedel som gör att du säkert sover inatt, så tror jag att psykosungen är över i morgon bitti när du vaknar.

Om du inte har något antipsykotika hemma, fråga om du kan hämta adekvat medicin hos dem på akuten!

Se i alla fall till att du får sova inatt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum