Reagila?

Mer
6 år 11 månader sedan #937756 av Richard
Reagila? skapades av Richard
Blev nyfiken på Reagila som jag läste om i nyhetsbrevet, att det ev. kan ersätta Haldol. Samt även ha effekt not negativa symtom. Men som jag förstod så är det samma som Vraylar? Kan komma till EU om 3-4 månader. Jag ska anmäla intresse hos min psykiater om det, bara man inte går upp i vikt.
Mer
6 år 11 månader sedan #937784 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Reagila?
Låt bli riksregalierna är ett gott råd, de är inte till salu. 8O :flag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #938076 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reagila?
Det är samma som Vraylar, som funnits i USA sedan 2015. Fördelen med Reagila jämfört med Abilify är att dopaminefekten är svagare med mindre risk för illamående och kanske rastlöshet. Reagila påminner i dopaminblockering om Risperdal. Risperdal anses ju vara det nya antipsykotika som liknar mest Haldol. Vid doser över 6 mg Risperdal är det väldigt likt Haldol vad gäller extrapyramidala biverkningar.
Mer
6 år 10 månader sedan #938078 av Richard
Svar från Richard i ämnet Reagila?
Hmm... Jag får ingen effekt av Abilify (minns inte hur mycket jag tog). Men Risperdal (2 mg) hjälper, men den blev jag så trött av. Haldol har jag nu o tar 4 mg, den funkar bra, men är rädd för tardiv dyskinesi, har haft den sen 20 års-åldern. Sen vore det bra om den verkar på negativa symtom, så som depression.
Mer
6 år 10 månader sedan #938620 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reagila?
Reagila har nog liten dopamineffekt jämfört med Abilify för dosen är så låg och 10 gånger lägre än Abilify. Fördelen med Abilify och Reagila kan vara att dopamineffekten gör att risken är mindre att antipsykotikaeffekten förloras. Förlorar man antipsykotikaeffekten blir man 3-10 gånger sjukare.
Mer
6 år 8 månader sedan #961430 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reagila?
FASS-texten finns nu för Reagila, men det finns ej ännu på apoteken.

www.fass.se/LIF/product?4&userType=2...000045&docType=3